Демид по церковному календарю

Именины Демида

Мужчина с именем Демид — олицетворение справедливости. В школе он разнимает драчунов, в институте станет старостой группы, а то и курса, профессию выберет связанную с юриспруденцией или общественной деятельностью. По мере продвижения Демида по служебной лестнице продвигаются и его друзья: он человек «команды», доверяет только проверенным соратникам, а усомнившись в их благонадежности, беспощадно отметает.

От жены Демид требует прежде всего верности и порядочности — поскольку и сам таков. Но только в семье. За порогом дома он способен и на хитрости, и на обман, но делает все тонко, не подкопаешься. Тем, кто решается открыто бросить ему вызов, не позавидуешь. Значение имени в детстве не причиняет никаких хлопот родителям, да и у взрослого имени Демида жизнь проходит без серьезных потрясений, взлетов и падений.

Имя Демид упорно карабкается вверх по служебной лестнице, пробивая себе путь настойчивостью и трудолюбием. В сфере семьи — женится осторожно, в жены берет женщину спокойную, не претендующую на лидерство в семье. Семейная жизнь имени Демид складывается вполне счастливо. Если в работе на первый план выходит упорство имени Демид, его трудолюбие и достаточная активность, то в дружеской компании он может держаться несколько отстраненно, скрывая свои истинные чувства за уравновешенной ироничностью. В повседневном общении с ним постарайтесь не забывать о его чувствительном самолюбии, даже когда он и старается не показать виду.

Судьба: Уступая в малом, всегда выигрывает в большом. Хитроват, считает, что в интересах дела можно и обмануть.

Святые: Св. мученик Диомид, врач (именины 29 августа).

День Ангела Демида

Имя Демид произошло от древнегреческого Диомедес и означает «совет Зевса», «мысль бога». В истоках этого имени лежит история о древнегреческом герое Диомиде, который царствовал в городе Арагос во время войны с троянцами. Этот царь, чье имя навсегда останется значимым в исторических сводках, был великим воином и не страшился воевать среди простых солдат. Широкое распространение оно получило благодаря легенде о святом мученике Диомиде, который был искусным врачом-целителем и христианином-просветителем.

Демид Именины по Церковному Календарю

  • 16 Июля – Диомид, мч.
  • 29 Августа – Диомид Тарсянин, Никейский, мч.
  • 10 Сентября – Диомид, мч.
  • 15 Сентября – Диомид, мч.

Именины

  • Любовь
  • Вячеслав
  • Лидия
  • Юлиан



100 молитв на быструю помощь. Самые сильные молитвы на исцелениеБерестова Наталия

Мученику Диомиду, врачу

Молитвы святому мученику Диомиду возносят для избавления от любых болезней.

День памяти 16/29 августа

Мученик Диомид жил в III–IV вв. во времена правления императора Диоклетиана и был известен как странствующий врач-бессребреник, избавляющий людей от телесных и душевных страданий, а также исповедник христианства, обративший в истинную веру множество язычников.

Святой Диомид много путешествовал, обращая людей к истинной вере. Когда он пришел в город Никею, император Диоклитиан (284–305) послал воинов взять его.

По дороге из Никеи в Никомидию Господь призвал душу святого. В доказательство исполненного поручения воины отсекли ему голову, но сами ослепли. Диоклитиан приказал отнести голову обратно к телу. Когда воины исполнили приказ, они прозрели и уверовали во Христа.

Церковь чтит святого мученика Диомида, как целебника, и призывает его имя при совершении таинства Елеосвящения.

Поделитесь на страничке

Следующая глава >

Похожие главы из других книг

Право врачу дано от Творца Вопрос: Сказано: врачу дано право лечить. Это право относится только к профессии врача или, например: судье дано право судить и т.д.?Ответ: Высшее управление включает в себя и этот мир. В нем оно задает определенные степени свободы. Мы не можем

Святому преподобному Агапиту Печерскому, врачу безмездному Тропарь Богоноснаго Антония ревнуя смиренномудрию, аки некиим врачевством, зелием снедным исцелял еси болящия, преподобие Агапите, тем и врача неверна уверив, наставил еси на путь спасения. Уврачуй и наша

55. Вопрос: Допустимо ли обращаться за помощью к врачу-сексопатологу? Хочу узнать мнение по этому вопросу православного врача. В каждом конкретном случае все решается индивидуально. Есть некоторые заболевания, при которых помощь такого рода специалиста может быть

Письмо 171 врачу Т., о действии Промысла Пишете о том, что давно заметили действие Божиего Промысла в своей жизни. Вы видите его не только в значительных или тяжелых событиях Вашей жизни, но и в совсем небольших и, на первый взгляд, незначительных. Вы приводите пример, который

Святому мученику Вонифатию Молитва 1О, многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостивно услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, виждь того ради

Мученику Вонифатию О, многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие!Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостиво услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, и того ради от матере своея, Церкве

Мученику Трифону О, святый мучениче Христов Трифоне, скорый помощниче и всем к тебе прибегающим и молящимся пред святым твоим образом скоропослушный предстателю! Услыши ныне и на всякий час моление нас, недостойных рабов твоих, почита ющих святую память твою во

Мученику Тропарь, гл. 4Мученик Твой, Господи (имя), во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего: имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости: того молитвами спаси души наша.Кондак, гл. 6 Звезда светлая явился еси,

Мученику Тропарь, глас 4Мученик Твой, Господи, (имя), во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего, имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости. Того молитвами спаси души наша.(Перевод: Мученик Твой, Господи, (имя) подвигом

Мученику Трифону Перед святым образом мученика Трифона традиционно возносят молитвы об избавлении от любых физических и душевных недугов, от храпа, о защите от нечистой силы и недоброжелателей, просят его о помощи при поиске потерянной вещи. День памяти 1/14

Мученику Фалалею Эгейскому Святому мученику Фалалею молятся об исцелении самых разных недугов. День памяти 20 мая/2 июня Святой Фалалей жил в III в. в городе Эгеи и был с юных лет известен как врач-бессребреник, безвозмездно оказывающий помощь всем страждущим. Будучи

Мученику Александру Римскому Святому Александру Римскому молятся об избавлении от любых болезней. День памяти 13/26 мая Святой Александр жил в Риме в начале IV в. и был военным. С детства святой исповедовал веру в Христа и в возрасте 18 лет предстал перед судом императора

Мученику Аниките По молитвам святому отступают самые разные недуги. День памяти 12/25 августа Мученик Аникита, прославленный вместе со своим племянником Фотием, жил в Никомидии в III–IV вв. Будучи военным сановником, он выступил с обличением императора-язычника

Мученику Виту Римскому Святому Виту молятся об исцелении больных эпилепсией. День памяти 16/29 мая и 15/28 июня Святой Вит жил в III–IV вв. и происходил из семьи знатного язычника. С юных лет Вит исповедовал христианскую веру и проводил дни в молитве Господу, за что был

Мученику единому МолитваСвятый мучениче (имя), призри с небеснаго чертога на требующих твоея помощи и не отвергни прошений наших, но, яко присный благодетель и ходатай наш, моли Христа Бога, да, человеколюбив и многомилостив сый, сохранит нас от всякаго лютаго обстояния:

Канон святому мученику Диомиду Тарсянину, Никейскому

Припев: Святы́й му́чениче Диоми́де, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 29 августа (16 августа ст. ст.)

Глас 4.

  • Гражданский
  • Церковнославянский
  • Житие
  • Иконы

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́ и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Све́том озаря́емь трисо́лнечным, разреши́ мра́к, блаже́нне, неразу́мия моего́, я́ко да воспою́ светоно́сную твою́ па́мять и исправле́ние жития́ твоего́.

Страсте́й неприя́тен по́мысл соде́лав, прия́телище, сла́вне, яви́лся еси́ Ду́ха, и источи́л еси́ исцеле́ний пучи́ну, всю́ потопля́ющую неду́гов скве́рну.

Жи́зни жела́я безконе́чныя, ча́шу сме́ртную, прехва́льне, испи́ти потща́лся еси́, ю́же и получи́л еси́, я́коже ве́сть Зва́вый тя́ к венцу́ неувяда́ющему, му́чениче непобеди́мый.

Богоро́дичен: Гра́де одушевле́нный Царя́, Всенепоро́чная, стра́нное рождество́ и боже́ственное успе́ние показа́вшая, гра́д Тво́й от вся́каго тру́са и паде́ния покажи́ невреди́мь.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Неизглаго́ланным и Боже́ственным рукоде́йством очища́я стра́сти челове́ков, от Бо́га дарова́лся еси́ ве́рным вра́чь изря́ден и моли́твенник те́пл, тя́ чту́щим, пребога́те.

В пу́ть свиде́ний Твои́х теку́ и Твое́й подо́бяся стра́сти во́льней, — му́ченик взыва́ше, на заколе́ние влеко́мь, — к Тебе́, еди́ному Бо́гу на́шему.

Сла́вный му́ченик Диоми́д, на́с созва́в та́йно на трапе́зу дне́сь, предлага́ет страда́ния своя́, я́коже бра́шно невеще́ственное, ве́рнии, прииди́те, наслади́мся.

Богоро́дичен: Гра́д Тво́й се́й, от вся́каго тру́са и паде́ния, Чи́стая, я́ко на Тя́, Богоблагода́тная, возложе́н е́сть, изба́ви и в ми́ре сохрани́ и единомы́слии, Богоневе́сто.

Седа́лен, гла́с 4.

Даро́в Боже́ственных испо́лнен, ду́ш показа́лся еси́ вра́чь и теле́с, и му́ченическим благосла́вием обогати́вся я́ве, ра́дуяся, прише́л еси́ ко оби́телем присноживо́тным. Те́мже, святу́ю твою́ пра́зднующе па́мять, взыва́ем: помяни́ на́с, тя́ чту́щих, богому́дре и пребога́те.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Неизсле́дный Бо́жий сове́т, е́же от Де́вы, воплоще́ния Тебе́, Вы́шняго, проро́к Авваку́м усмотря́я, зовя́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Сло́во Боже́ственнаго ра́зума, я́ко реку́, нося́ в се́рдцы, потопи́ пре́лести пото́ки и и́дольскую кре́пость до конца́ погрузи́ му́ченик Диоми́д сла́вный.

Возсия́, я́ко со́лнце на земли́, заре́ю доброде́телей и чуде́с бога́тством и просвети́ ве́рных правосла́вныя собо́ры му́ченик Диоми́д всему́дрый.

Врачевство́ безме́здно тво́й хра́м все́м, ве́рою притека́ющим, яви́ся, преблаже́нне, и забра́ло тве́рдо Ца́рскому гра́ду, упражня́я наше́ствия иноплеме́нных вра́г.

Богоро́дичен: Стра́нно Твое́ рождество́, я́ко и честно́е успе́ние, показа́ся, Пренепоро́чная Благослове́нная, е́же гра́д Тво́й почита́ет, иноплеме́нных избега́я вре́дов те́плым Твои́м предста́тельством.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й, Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Яви́лся еси́ без кро́ве му́ченик досточу́ден, без боле́зней вене́чник, без я́зв победи́тель изря́ден, полки́ враго́в низлага́я твои́ми по́двиги, Диоми́де блаже́нне.

Све́т тебе́ возсия́, су́щу пра́ведну, неугаси́мый, сего́ же супру́г, богому́дре, тебе́ весе́лие после́дова, я́ко пра́ву иму́щу ду́шу, все́м после́дующу Спа́са повеле́нием.

Све́та лиша́ются у́бо теле́снаго мучи́тели, твою́ главу́ по кончи́не отсе́кшии, но душе́внии светоза́рно зе́ницы отверза́ются, Христу́ ве́рою присту́пльше, Диоми́де чу́дный.

Богоро́дичен: Забра́ло име́я Ца́рский гра́д, Тя́, Цари́цу и Госпожу́, побежда́ет ва́рваров звери́на стремле́ния, избавля́ется вся́ких напа́стей, расте́т и утвержда́ется, Богома́ти Всенепоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Твои́х по́двиг тече́нием погрузи́л еси́ врага́ безпло́тнаго и чуде́с твои́х источе́нием омыва́еши страсте́й многови́дныя скве́рны, досточу́дне.

Боже́ственными дыха́нии дви́жимь, Вы́шним манове́нием окормля́емь, к ти́хому приста́нищу пра́ве дости́гл еси́, о на́с моли́ся, му́чениче прехва́льне.

Страсте́й па́жити потребля́ются неизглаго́ланным рукоде́йствием твои́м, сла́вне, и отгоня́ется по́лк де́монский боже́ственным твои́м предста́тельством, му́чениче присноблаже́нне.

Богоро́дичен: О Тебе́, Де́во, хва́лимся, Тобо́ю от вра́г избавля́емся, наде́янием Твои́м наше́ствия не убои́мся вра́г иноплеме́нных, воспева́ющии Тя́.

Конда́к, гла́с 2.

И́стинный и непобеди́мый страстоте́рпец, благоче́стия и благода́ти небе́сный таи́нник я́влься, Диоми́де пресла́вне, победи́в мучи́теля и победоно́сец бы́в, венцы́ побе́дными просла́вися.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Отсе́чена бы́вши, глава́ твоя́, све́т облиста́ суему́дрым, ю́же, я́ко жи́ву, ви́дев, устыде́ся мучи́тель, умерщвле́н умо́м, не разуме́ же вопи́ти, пресла́вне: Бо́же, благослове́н еси́.

Совле́клся еси́ умерщвле́ния, сла́вне, ри́зы злообра́зныя, в безсме́ртия оде́жду красну́ благода́тию обле́клся. Те́мже Влады́це твоему́ вопие́ши, ра́дуяся: Бо́же, благослове́н еси́.

Огне́м терпе́ния попали́л еси́ ве́щную ле́сть враго́в, богосия́нна же звезда́ яви́лся еси́ исцеле́ний, му́чениче, облиста́я лучи́ зову́щим: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Цари́ца ми́ра, ро́ждшая Царя́ Христа́, изба́ви тли́ и тру́са, и язы́к наи́тия, Ца́рствующий гра́д, Влады́чице, благослове́н, — пою́щий, — Пло́д чре́ва Твоего́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте дела́ и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Но́ги честны́я твоя́, страстоте́рпче, ко стезя́м муче́ния напра́вишася, хо́дят же ны́не, ра́дующеся, во стране́ живу́щих, прему́дре, в ра́йстей пи́щи. Те́мже и, соше́дшеся, чти́м, воспева́юще Христа́ во ве́ки.

Исплете́ся тебе́ вене́ц нетле́ния, тве́рдо подви́гшуся и победи́вшу зми́я злонача́льнаго, му́чениче достохва́льне, и страда́льческий ли́к тя́ прия́т, Го́спода по́йте, — вопию́ща, — и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Чуде́с испуща́еши лучи́, Боже́ственною оде́ян, му́чениче, си́лою, уставля́еши боле́зни, реши́ши неду́ги, отгоня́еши ду́хи лука́выя, вопия́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Мно́гими прило́ги грехо́вными преклоне́ни, к Твоему́ непрекло́нному покро́ву прибега́ем: утверди́ рабы́ Твоя́, на стра́сти укрепи́ и от тру́са, и гла́да, и язы́к наше́ствия, Де́во, изба́ви Твое́ ста́до, я́ко на Тя́ возложе́но е́сть.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Обре́л еси́ возме́здие трудо́в, горе́ тебе́ угото́вльшуюся пи́щу, иде́же водворя́яся, укра́шен му́ченическими добро́тами, наслажда́ешися Зижди́теля твоего́ красоты́, прося́, му́чениче, чту́щим тя́ очище́ния и зо́л избавле́ния.

Сто́лп доброде́телей и ве́ры утвержде́ние, забра́ло недви́жимо, и стена́ непреклони́ма показа́лся еси́, му́чениче, Це́ркви Христо́ве, и река́ исцеле́ний, источа́я то́ки врачева́ния безме́здна любо́вию творя́щим твою́ па́мять, пресла́вне.

Отгна́л еси́ от земли́ и́дольское безбо́жие, потреби́л еси́ мглу́ и к невече́рней зари́ приложи́лся еси́ светонача́льныя жи́зни, ея́же явле́ния, сла́вне, пе́рвее стяжа́л еси́, отону́дными сия́нии озаря́емь и ра́дости присносу́щныя исполня́яся.

Богоро́дичен: Гра́де Бо́жий, в о́ньже Са́м всели́ся, вои́стинну непоколеби́мый, изба́ви ста́до Твое́ тру́са, Де́во, и паде́ния, ва́рварскаго плене́ния, огня́ и меча́ враго́в, от вся́каго, Пречи́стая, озлобле́ния, те́плым ко Христу́ предста́тельством Твои́м.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Свѣ́томъ ѡ҆зарѧ́емь трисо́лнечнымъ, разрѣшѝ мра́къ, бл҃же́нне, неразꙋ́мїѧ моегѡ̀: ꙗ҆́кѡ да воспою̀ свѣтоно́снꙋю твою̀ па́мѧть, и҆ и҆справле́нїе житїѧ̀ твоегѡ̀.

Страсте́й непрїѧ́тенъ по́мыслъ содѣ́лавъ, прїѧ́телище, сла́вне, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ дх҃а, и҆ и҆сточи́лъ є҆сѝ и҆сцѣле́нїй пꙋчи́нꙋ, всю̀ потоплѧ́ющꙋю недꙋ́гѡвъ скве́рнꙋ.

Жи́зни жела́ѧ безконе́чныѧ, ча́шꙋ сме́ртнꙋю, прехва́льне, и҆спи́ти потща́лсѧ є҆сѝ, ю҆́же и҆ полꙋчи́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже вѣ́сть зва́вый тѧ̀ къ вѣнцꙋ̀ неꙋвѧда́ющемꙋ, мꙋ́чениче непобѣди́мый.

Бг҃оро́диченъ: Гра́де ѡ҆дꙋшевле́нный цр҃ѧ̀, всенепоро́чнаѧ, стра́нное рождество̀ и҆ бжⷭ҇твенное ᲂу҆спе́нїе показа́вшаѧ, гра́дъ тво́й ѿ всѧ́кагѡ трꙋ́са и҆ паде́нїѧ, покажѝ невреди́мь.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̑ пѣсносло́вцы, бцⷣе, живы́й и҆ незави́стный и҆сто́чниче, ли́къ себѣ̀ совокꙋ́пльшыѧ дꙋхо́внѡ ᲂу҆твердѝ, въ бжⷭ҇твеннѣй твое́й сла́вѣ вѣнцє́въ сла́вы сподо́би.

Неизглаго́ланнымъ и҆ бжⷭ҇твеннымъ рꙋкодѣ́йствомъ ѡ҆чища́ѧ стра̑сти человѣ́кѡвъ, ѿ бг҃а дарова́лсѧ є҆сѝ вѣ̑рнымъ вра́чь и҆зрѧ́денъ, и҆ моли́твенникъ те́плъ, тѧ̀ чтꙋ́щымъ, пребога́те.

Въ пꙋ́ть свидѣ́нїй твои́хъ текꙋ̀, и҆ твое́й подо́бѧсѧ стра́сти во́льнѣй, мꙋ́ченикъ взыва́ше, на заколе́нїе влеко́мь, къ тебѣ̀ є҆ди́номꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ.

Сла́вный мꙋ́ченикъ дїоми́дъ, на́съ созва́въ та́йнѡ на трапе́зꙋ дне́сь, предлага́етъ страда̑нїѧ своѧ̑ ꙗ҆́коже бра́шно невеще́ственное, вѣ́рнїи, прїиди́те, наслади́мсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Гра́дъ тво́й се́й, ѿ всѧ́кагѡ трꙋ́са и҆ паде́нїѧ, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ на тѧ̀, бг҃облагода́тнаѧ, возложе́нъ є҆́сть, и҆зба́ви, и҆ въ ми́рѣ сохранѝ и҆ є҆диномы́слїи, бг҃оневѣ́сто.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Дарѡ́въ бжⷭ҇твенныхъ и҆спо́лненъ, дꙋ́шъ показа́лсѧ є҆сѝ вра́чь и҆ тѣле́съ, и҆ мꙋ́ченическимъ благосла́вїемъ ѡ҆богати́всѧ ꙗ҆́вѣ, ра́дꙋѧсѧ прише́лъ є҆сѝ ко ѻ҆би́телемъ присноживѡ́тнымъ. тѣ́мже свѧтꙋ́ю твою̀ пра́зднꙋюще па́мѧть, взыва́емъ: помѧнѝ на́съ тѧ̀ чтꙋ́щихъ, бг҃омꙋ́дре и҆ пребога́те.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Неизслѣ́дный бж҃їй совѣ́тъ, є҆́же ѿ дв҃ы воплоще́нїѧ тебє̀ вы́шнѧгѡ, прⷪ҇ро́къ а҆ввакꙋ́мъ ᲂу҆смотрѧ́ѧ, зовѧ́ше: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Сло́во бжⷭ҇твеннагѡ ра́зꙋма, ꙗ҆́кѡ рѣкꙋ̀ носѧ̀ въ се́рдцы, потопѝ пре́лести пото́ки, и҆ і҆́дѡльскꙋю крѣ́пость до конца̀ погрꙋзѝ мꙋ́ченикъ дїоми́дъ сла́вный.

Возсїѧ̀ ꙗ҆́кѡ со́лнце на землѝ, заре́ю добродѣ́телей, и҆ чꙋде́съ бога́тствомъ, и҆ просвѣтѝ вѣ́рныхъ правосла̑вныѧ собо́ры, мꙋ́ченикъ дїоми́дъ всемꙋ́дрый.

Врачевство̀ безме́здно тво́й хра́мъ, всѣ̑мъ вѣ́рою притека́ющымъ ꙗ҆ви́сѧ, пребл҃же́нне, и҆ забра́ло тве́рдо ца́рскомꙋ гра́дꙋ, ᲂу҆пражнѧ́ѧ нашє́ствїѧ и҆ноплеме́нныхъ вра̑гъ.

Бг҃оро́диченъ: Стра́нно твоѐ ржⷭ҇тво̀, ꙗ҆́кѡ и҆ честно́е ᲂу҆спе́нїе показа́сѧ, пренепоро́чнаѧ, бл҃гослове́ннаѧ: є҆́же гра́дъ тво́й почита́етъ, и҆ноплеме́нныхъ и҆збѣга́ѧ вре́дѡвъ, те́плымъ твои́мъ предста́тельствомъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасо́шасѧ всѧ́чєскаѧ ѡ҆ бж҃е́ственнѣй сла́вѣ твое́й: ты́ бо, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о, и҆мѣ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ надъ всѣ́ми бг҃а, и҆ родила̀ є҆сѝ безлѣ́тнаго сн҃а, всѣ̑мъ воспѣва́ющымъ тѧ̀ ми́ръ подава́ющаѧ.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ безъ кро́ве мꙋ́ченикъ досточꙋ́денъ, безъ болѣ́зней вѣне́чникъ, безъ ꙗ҆́звъ побѣди́тель и҆зрѧ́денъ, полкѝ врагѡ́въ низлага́ѧ твои́ми пѡ́двиги, дїоми́де блаже́нне.

Свѣ́тъ тебѣ̀ возсїѧ̀ сꙋ́щꙋ пра́веднꙋ неꙋгаси́мый, сегѡ́ же сꙋпрꙋ́гъ, бг҃омꙋ́дре, тебѣ̀ весе́лїе послѣ́дова, ꙗ҆́кѡ пра́вꙋ и҆мꙋ́щꙋ дꙋ́шꙋ, всѣ̑мъ послѣ́дꙋющꙋ сп҃са повелѣ́нїємъ.

Свѣ́та лиша́ютсѧ ᲂу҆́бѡ тѣле́снагѡ мꙋчи́тели, твою̀ главꙋ̀ по кончи́нѣ ѿсѣ́кшїи: но дꙋше́внїи свѣтоза́рнѡ зѣ̑ницы ѿверза́ютсѧ, хрⷭ҇тꙋ̀ вѣ́рою пристꙋ́пльше, дїоми́де чꙋ́дный.

Бг҃оро́диченъ: Забра́ло и҆мѣ́ѧ ца́рскїй гра́дъ, тѧ̀ цр҃и́цꙋ и҆ гпⷭ҇жꙋ̀, побѣжда́етъ ва́рварѡвъ ѕвѣри́на стремлє́нїѧ, и҆збавлѧ́етсѧ всѧ́кихъ напа́стей, расте́тъ и҆ ᲂу҆твержда́етсѧ, бг҃ома́ти всенепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное сїѐ и҆ всечестно́е соверша́юще пра́зднество, бг҃омꙋ́дрїи, бг҃ома́тере, прїиди́те, рꙋка́ми воспле́щимъ, ѿ неѧ̀ ро́ждшагосѧ бг҃а сла́вимъ.

Твои́хъ пѡ́двигъ тече́нїемъ погрꙋзи́лъ є҆сѝ врага̀ безпло́тнаго, и҆ чꙋде́съ твои́хъ и҆сточе́нїемъ ѡ҆мыва́еши страсте́й многови̑дныѧ сквє́рны, досточꙋ́дне.

Бжⷭ҇твенными дыха̑нїи дви́жимь, вы́шнимъ манове́нїемъ ѡ҆кормлѧ́емь, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ пра́вѣ дости́глъ є҆сѝ, ѡ҆ на́съ моли́сѧ, мꙋ́чениче прехва́льне.

Страсте́й па̑жити потреблѧ́ютсѧ неизглаго́ланнымъ рꙋкодѣ́йствїемъ твои́мъ, сла́вне, и҆ ѿгонѧ́етсѧ по́лкъ де́мѡнскїй бжⷭ҇твеннымъ твои́мъ предста́тельствомъ мꙋ́чениче присноблаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆ тебѣ̀, дв҃о, хва́лимсѧ, тобо́ю ѿ вра̑гъ и҆збавлѧ́емсѧ, надѣ́ѧнїемъ твои́мъ наше́ствїѧ не ᲂу҆бои́мсѧ вра̑гъ и҆ноплеме́нныхъ, воспѣва́ющїи тѧ̀.

Конда́къ, гла́съ в҃.

И҆́стинный и҆ непобѣди́мый страстоте́рпецъ, благоче́стїѧ и҆ благода́ти нбⷭ҇ный таи́нникъ ꙗ҆́вльсѧ, дїоми́де пресла́вне, побѣди́въ мꙋчи́телѧ, и҆ побѣдоно́сецъ бы́въ, вѣнцы̑ побѣ́дными просла́висѧ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Не послꙋжи́ша тва́ри бг҃омꙋ́дрїи па́че созда́вшагѡ, но ѻ҆́гненное преще́нїе мꙋ́жески попра́вше, ра́довахꙋсѧ пою́ще: препѣ́тый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь и҆ бг҃ъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ѿсѣ́чена бы́вши глава̀ твоѧ̀, свѣ́тъ ѡ҆блиста̀ сꙋемꙋ̑дрымъ, ю҆́же ꙗ҆́кѡ жи́вꙋ ви́дѣвъ, ᲂу҆стыдѣ́сѧ мꙋчи́тель, ᲂу҆мерщвле́нъ ᲂу҆мо́мъ, не разꙋмѣ́ же вопи́ти, пресла́вне: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Совле́клсѧ є҆сѝ ᲂу҆мерщвле́нїѧ, сла́вне, ри́зы ѕлоѻбра́зныѧ, въ безсме́ртїѧ ѻ҆де́ждꙋ краснꙋ̀ благода́тїю ѡ҆бле́клсѧ. тѣ́мже влⷣцѣ твоемꙋ̀ вопїе́ши ра́дꙋѧсѧ: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ѻ҆гне́мъ терпѣ́нїѧ попали́лъ є҆сѝ ве́щнꙋю ле́сть врагѡ́въ: бг҃осїѧ́нна же ѕвѣзда̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆сцѣле́нїй, мꙋ́чениче, ѡ҆блиста́ѧ лꙋчѝ зовꙋ́щымъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Цр҃и́ца мі́ра ро́ждшаѧ цр҃ѧ̀ хрⷭ҇та̀, и҆зба́ви тлѝ и҆ трꙋ́са, и҆ ꙗ҆зы̑къ наи́тїѧ, ца́рствꙋющїй гра́дъ, влⷣчце, бл҃гослове́нъ, пою́щїй, пло́дъ чре́ва твоегѡ̀.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть. тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Но́ги честны̑ѧ твоѧ̑, страстоте́рпче, ко стезѧ́мъ мꙋче́нїѧ напра́вишасѧ: хо́дѧтъ же ны́нѣ ра́дꙋющесѧ во странѣ̀ живꙋ́щихъ, премꙋ́дре въ ра́йстѣй пи́щи. тѣ́мже и҆ соше́дшесѧ чти́мъ, воспѣва́юще хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

И҆сплете́сѧ тебѣ̀ вѣне́цъ нетлѣ́нїѧ, тве́рдѡ подви́гшꙋсѧ и҆ побѣди́вшꙋ ѕмі́ѧ ѕлонача́льнаго, мꙋ́чениче достохва́льне, и҆ страда́льческїй ли́къ тѧ̀ прїѧ́тъ, гдⷭ҇а по́йте, вопїю́ща, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Чꙋде́съ и҆спꙋща́еши лꙋчѝ, бжⷭ҇твенною ѡ҆дѣ́ѧнъ, мꙋ́чениче, си́лою, ᲂу҆ставлѧ́еши болѣ̑зни, рѣши́ши недꙋ́ги, ѿгонѧ́еши дꙋ́хи лꙋка̑выѧ, вопїѧ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Мно́гими прилѡ́ги грѣхо́вными преклоне́ни, къ твоемꙋ̀ непрекло́нномꙋ покро́вꙋ прибѣга́емъ: ᲂу҆твердѝ рабы̑ твоѧ̑, на стра̑сти ᲂу҆крѣпѝ, и҆ ѿ трꙋ́са и҆ гла́да и҆ ꙗ҆зы̑къ наше́ствїѧ, дв҃о, и҆зба́ви твоѐ ста́до, ꙗ҆́кѡ на тѧ̀ возложе́но є҆́сть.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Всѧ́къ земноро́дный да взыгра́етсѧ, дх҃омъ просвѣща́емь, да торжествꙋ́етъ же безпло́тныхъ ᲂу҆мѡ́въ є҆стество̀, почита́ющее свѧще́нное торжество̀ бг҃ома́тере, и҆ да вопїе́тъ: ра́дꙋйсѧ, всеблаже́ннаѧ бцⷣе, чⷭ҇таѧ приснодв҃о.

Ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ возме́здїе трꙋдѡ́въ горѣ̀ тебѣ̀ ᲂу҆гото́вльшꙋюсѧ пи́щꙋ, и҆дѣ́же водворѧ́ѧсѧ, ᲂу҆кра́шенъ мꙋ́ченическими добро́тами, наслажда́ешисѧ зижди́телѧ твоегѡ̀ красоты̀, просѧ̀, мꙋ́чениче, чтꙋ́щымъ тѧ̀ ѡ҆чище́нїѧ и҆ ѕѡ́лъ и҆збавле́нїѧ.

Сто́лпъ добродѣ́телей, и҆ вѣ́ры ᲂу҆твержде́нїе, забра́ло недви́жимо, и҆ стѣна̀ непреклони́ма, показа́лсѧ є҆сѝ, мꙋ́чениче, цр҃кви хрⷭ҇то́вѣ, и҆ рѣка̀ и҆сцѣле́нїй, и҆сточа́ѧ то́ки врачева́нїѧ безме́здна любо́вїю творѧ́щымъ твою̀ па́мѧть, пресла́вне.

Ѿгна́лъ є҆сѝ ѿ землѝ і҆́дѡльское безбо́жїе, потреби́лъ є҆сѝ мглꙋ̀, и҆ къ невече́рнѣй зарѝ приложи́лсѧ є҆сѝ свѣтонача́льныѧ жи́зни, є҆ѧ́же ꙗ҆вле́нїѧ, сла́вне, пе́рвѣе стѧжа́лъ є҆сѝ, ѿѻнꙋ́дными сїѧ̑нїи ѡ҆зарѧ́емь, и҆ ра́дости присносꙋ́щныѧ и҆сполнѧ́ѧсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Гра́де бж҃їй, въ ѻ҆́ньже са́мъ всели́сѧ, вои́стиннꙋ непоколеби́мый, и҆зба́ви ста́до твоѐ трꙋ́са, дв҃о, и҆ паде́нїѧ, ва́рварскагѡ плѣне́нїѧ, ѻ҆гнѧ̀ и҆ меча̀ врагѡ́въ, ѿ всѧ́кагѡ, пречⷭ҇таѧ, ѡ҆ѕлобле́нїѧ, те́плымъ ко хрⷭ҇тꙋ̀ предста́тельствомъ твои́мъ.

Житие мученика Диомида Тарсянина

Му­че­ник Ди­о­мид ро­дил­ся в Тар­се Ки­ли­кий­ском, по про­фес­сии был вра­чом, а по ве­ре хри­сти­а­ни­ном и ле­чил не толь­ко от те­лес­ных, но и от ду­шев­ных бо­лез­ней. Мно­гих языч­ни­ков он про­све­тил ве­рой во Хри­ста и кре­стил. Цер­ковь чтит его как це­леб­ни­ка и при­зы­ва­ет его имя при со­вер­ше­нии та­ин­ства Еле­освя­ще­ния.

Свя­той Ди­о­мид мно­го пу­те­ше­ство­вал, об­ра­щая лю­дей к ис­тин­ной ве­ре. Ко­гда он при­шел в го­род Ни­кею, им­пе­ра­тор Дио­кли­ти­ан (284–305) по­слал во­и­нов взять его. По до­ро­ге из Ни­кеи в Ни­ко­ми­дию он со­шел с те­ле­ги, чтобы по­мо­лить­ся, и умер. В до­ка­за­тель­ство ис­пол­нен­но­го по­ру­че­ния во­и­ны от­сек­ли ему го­ло­ву, но са­ми ослеп­ли. Дио­кли­ти­ан при­ка­зал от­не­сти го­ло­ву об­рат­но к те­лу. Ко­гда во­и­ны ис­пол­ни­ли при­каз, они про­зре­ли и уве­ро­ва­ли во Хри­ста.

См. так­же: «Па­мять свя­то­го му­че­ни­ка Ди­о­ми­да» в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Сайт нуждается в средствах.

С помощью кнопки выберите банковскую карту или Яндекс.Деньги.

 Икона Святого Диомида

главная > иконы святых > икона святого мученика Диомида

Икона «Святого мученика Диомида» является изображением образа Святого Диомида. На иконе изображается сам мученик Диомид.

Святой мученик Диомид родился в городе Тарсе Киликийском. Сейчас это город известен как Тарсус в Турции. Он был истинным христианином. По профессии Диомид являлся врачом. Но лечил он не только телесные недуги, скорее его можно было назвать врачевателем человеческих душ.

Доподлинно известно, что святой Диомид лечил своих пациентов совершенно бесплатно. При этом в большинстве случаев он не прибегал к использованию лекарств. Часто лечением больного было молитвенное призывание всесильного имени Господнего и наложение на пациента честного крестного знамения, способного исцелить тело и душу даже казалось бы обреченных больных.

Диомиду было предназначено стать известным в своем городе врачом, и прославится в лике Божиих святых. Святой Диомид, последовав примеру апостола Павла, покинул родную Тарсу и отправился в путешествие по разным городам, везде проповедуя имя Христа. Он послушно нес свой крест, данный ему Богом, исцеляя больных и проповедуя своим успешным лечением Иисуса.

Не остановил Диомида и тот факт, что в Малой Азии, правителем которой был император Диоклетиан, происходили гонения христиан. Святой отправился в город Никея (современное название — Изник, Турция). Но по приказу императора, прослышавшего про чудеса исцеления Диомида и про то, что этот врач многих людей обращает в христову веру, специально отправленные воины схватили святого. Для свершения суда над Диомидом повезли его в Никомидию (сегодня Никомидия — это турецкий город Измит).

Но святому было не суждено попасть на языческий суд. По промыслу Божиему на одной из остановок по дороге в Никомидию Господь забрал душу Диомида, после произнесения святым молитвы. Испугавшись, стражники решили отсечь святому мученику голову и принести ее Диоклетиану в подтверждение выполнения ими приказа. Но когда воины отсекли голову мертвого Диомида, они в тот же миг ослепли. Когда стражников с головой мученика привели к императору, он приказал вернуться и приложить голову на место. И лишь только голова Диомида была помещена на место, зрение вернулось к воинам. После этого воины уверовали во Христа.

Фактически император так и не успел начать мучить Диомида, но Церковь причисляет святого к мученикам, потому что, неся свой крест, не побоялся Диомид предстоящих ему мучений.

Святой мученик Диомид включен в число святых, призываемых на каждом богослужении в момент освящения елея. Такое особенное почитание святого мученика связано с тем, что по христианской церковной традиции Диомид включен в число врачей бессребреников, занимающихся при своей земной жизни, исцелением людей, не только физическим, но и душевным.

Молитвы перед иконой «Святого мученика Диомида» помогают в обретении душевного спокойствия и в укреплении веры. Молитвенные обращения перед ликом Святого Диомида помогают больным и врачам при проведении сложных хирургических операции, а также при излечении тяжких недугов. Сам Святой считается покровителем всех названных именем Диомид.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *