Тропарь недели торжества православия

Православный календарь на 1 марта 2015 года

Неделя 1-я Великого поста. Торжество Православия. Глас 5-й.

Мчч. Памфила пресвитера, Валента (Уалента) диакона, Павла, Порфирия, Селевкия, Феодула, Иулиана, Самуила, Илии, Даниила, Иеремии, Исаии (307–309). Свт. Московского Макария (1926).

Мчч. Персидских в Мартирополе (IV). Прп. Маруфа, еп. Месопотамского (422).

Иконы Божией Матери Кипрской в с. Стромынь Московской обл. (переходящее празднование в 1-ю Неделю Великого поста).

Литургия св. Василия Великого.

Утр. – Ев. 5-е, Лк., 113 зач., XXIV, 12–35. Лит. – Евр., 329 зач. (от полу́), XI, 24–26, 32 – XII, 2. Ин., 5 зач., I, 43–51.

На утрене катавасия «Моря чермну́ю пучину…». На литургии вместо «Достойно» – «О Тебе радуется…». После литургии совершается молебное пение Недели Православия.

Тропарь воскресный 4-го гласа

(см. Тропари и кондаки воскресные)

Тропарь Недели Торжества Православия, глас 2:

Пречи́стому о́бразу Твоему́ покланя́емся, Благий́,/ прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же,/ во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на Крест,/ да изба́виши, я́же созда́л еси́, от рабо́ты вра́жия./ Тем благода́рственно вопие́м Ти:// ра́дости испо́лнил еси́ вся, Спа́се наш, прише́дый спасти́ мир.

Кондак Недели Торжества Православия, глас 2:

Неопи́санное Сло́во О́тчее,/ из Тебе́, Богоро́дице, описа́ся воплоща́емь,/ и оскве́рншийся о́браз в дре́внее вообрази́в,/ Боже́ственною добро́тою смеси́,/ но испове́дающе спасе́ние,// де́лом и сло́вом сие́ вообража́ем.

***

Современному человеку свойственно полагаться на свою собственную силу. Так люди обычно поступают в своей жизни – личной, семейной, государственной. Нам кажется, что мы только своей силой и можем победить врага. На самом деле господином истории является Господь, Ему подчиняется ход исторических событий. И мы знаем случаи, когда незначительное войско побеждало во много крат превосходящего противника, и потом никто не мог понять, почему это произошло. Мы, верующие люди, верим в то, что такие чудеса происходят силой Божией, которая является нам в ответ на нашу молитву.

Февраль 2014 ст. ст. нов. ст.

Богослужебные тексты и указания ПСАЛОМЩИК Сайт православного церковнослужителя

Нерукотворному образу Господню (Убрусу) (тропарь, кондак, молитвы и величания)

Тропарь, глас 2:

Пречи́стому Твоему́ о́бразу покланя́емся, Благи́й,/ прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же:/ во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на Крест,/ да изба́виши я́же созда́л еси́ от рабо́ты вра́жия./ Тем благода́рственно вопие́м Ти:/ ра́дости испо́лнил еси́ вся, Спа́се наш,// прише́дый спасти́ мир.

Кондак, глас 2:

Неизрече́ннаго и Боже́ственнаго Твоего́ к челове́ком смотре́ния,/ неопи́санное Сло́во О́тчее,/ и о́браз непи́санный, и богопи́санный победи́телен,/ ве́дуще нело́жнаго Твоего́ воплоще́ния,// почита́ем, того́ лобыза́юще.

Молитва первая

Го́споди Ще́дре и Ми́лостиве, Долготерпели́ве и Многоми́лостиве, внуши́ моли́тву на́шу и вонми́ гла́су моле́ния на́шего, сотвори́ с на́ми зна́мение во бла́го, наста́ви нас на путь Твой, е́же ходи́ти во и́стине Твое́й, возвесели́ сердца́ на́ша, во е́же боя́тися И́мене Твоего́ свята́го. Зане́ ве́лий еси́ Ты и творя́й чудеса́, Ты еси́ Бог еди́н, и несть подо́бен Тебе́ в бозе́х, Го́споди, си́лен в ми́лости и благ в кре́пости, во е́же помога́ти и утеша́ти и спаса́ти вся упова́ющия на И́мя свято́е Твое́. Ами́нь.

Молитва вторая

О, Преблаги́й Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш! Ты иногда́ челове́ческаго о́браза Твое́ лице́ пресвято́е омы́в водо́ю и оте́р убру́сом, чуде́сне о́ное на том же убру́се изобрази́ти и Еде́сскому кня́зю Авга́рю во исцеле́ние неду́га его́ посла́ти благоволи́л еси́: се и мы ны́не, гре́шнии раби́ Твои́, одержи́мии душе́вными и теле́сными неду́ги на́шими, лица́ Твоего́, Го́споди, и́щем и с Дави́дом во смире́нии душ на́ших зове́м: не отврати́ лица́ Твоего́ от нас, и уклони́ся гне́вом от рабо́в Твои́х: помо́щник нам бу́ди, не отри́ни нас и не оста́ви нас. О, всеми́лостивый Го́споди, Спаси́телю наш! Изобрази́ Сам Себе́ в душа́х на́ших, да, во святы́не и пра́вде жи́тельствующе, бу́дем сы́нове Твои́ и насле́дницы ца́рствия Твоего́, и та́ко Тебе́, преми́лостиваго Бо́га на́шего, ку́пно со безнача́льным Отце́м Твои́м и Пресвяты́м Ду́хом, сла́вити не преста́нем во ве́ки. Ами́нь.

Величание

Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и почита́ем пречи́стаго лица́ Твоего́// пресла́вное воображе́ние.

Ино величание

Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и чтим о́браз Твой Святы́й,/ и́мже нас спа́сл еси́// от рабо́ты вра́жия.

Назад к списку

Пречистому образу Твоему покланяемся, Благий… | Православие и мир

из Источника http://azbyka.ru, отменить фильтр и искать по всем Источникам в базе?

001 002 003 004 005 006 007 008 009 010 011 012 013 014 015 016 017 018 019

azbyka.ru
… которые готовы спрашивать и спорить, – почему вы поклоняетесь пред священными иконами, когда нужно, скажут, кланяться только Богу Небесному, то вы перескажете ему о происхождении нерукотворенного образа и скажите: вот первая икона, чудесным образом данная нам Самим Господом нашим для чествования и поклонения пред нею, – и веруйте несомненно, что поклоняться пред образом Иисуса Христа, Божией Матери и святых угодников дело святое и богоугодное.) б (Еще вопрос: как нужно поклоняться святым иконам? Ответ на него можно находить в тропаре праздника нерукотворенному образу: «Пречистому Твоему образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже: волею бо благоволил еси плотию взыти на крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. Тем же благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир». Этот стих хорошо читать и всегда, когда мы кланяемся пред всякою иконою Христа Спасителя. Но особенно хорошо для пас здесь то, что из этого стиха вы ясно видите, как мы, по учению Св. Церкви, должны поклоняться пред иконами: вы поклоняетесь пречистому образу Христа, но все слова молитвы вашей, равно как мысли и чувства ваши …
Принцип осьмогласия был в свое время принят … azbyka.ru
… люди Твоя»; Тропарь Богоявлению «Во Иордане крещающуся Тебе, Господи»; Тропарь Успению «В рождестве девство сохранила еси»; Догматик «Всемирную славу»; Ирмосы канонов Св. Пасхи «Воскресения день, просветимся, людие»; Рождества Христова «Христос раждается, славите»; Ирмосы воскресного канона «Твоя победительная десница». ГЛАС 2 – «исполнен кротости, благоговения, он утешает печальных и отгоняет мрачные переживания». Поется несколько вариантов этого гласа, однако общее – гибкая мелодия, светлая интонация – присутствует во всех вариантах распевов. Тропарь Нерукотворенному образу «Пречистому Твоему образу покланяемся, Благий»; Тропарь Крестителю и Предтече Иоанну «Память праведнаго с похвалами»; Тропарь субботы, всем святым и усопшим «Апостоли, мученицы и пророцы»; Богородичен «Преблагославенна еси, Богородице Дево»; Ирмосы канонов «Во глубине посла иногда», «Грядите, людие». ГЛАС 3 – «глас бурный, он, как море при непогоде, побуждает на духовный подвиг». Эта характеристика древних относится в полной мере к поющемуся у нас тропарному распеву гласа. Стихирный же распев более безмятежен. Кондак Рождеству Христову «Дева днесь Пресущественнаго раждает»; Тропарь вмч. Пантелеимону …
История Русской Церкви. Том 1. Часть 2. Период … azbyka.ru
… преподобным Никоном Печерским, см. в списке каменных церквей, выше, абзац до сноски 668. 2. Выписки из Студийского устава патриарха Алексея (по Синодальной рукописи № 380, в Описании Горского и Невоструева № 380) . Делаем выписки не в точном воспроизведении подлинника, что́ для наших целей не нужно и чем лишь затруднялось бы чтение 1490, а в переложении на русский язык (с удержанием подлинника только в некоторых местах, что́ означаем кавычками) . 1 неделя поста. Творим память святых пророков Моисея, Аарона, Давида и Самуила и прочих «и о иконах правоверия». Тропарь, глас 2: Пречистому Твоему образу покланяемся, Благий… (в подлиннике тропарь написан сполна) . В субботу вечера, по пению: Блажен муж, на Господи воззвах уставляют стихов 9 и поются 3 стихиры воскресны настоящего гласа по однажды и в Триоди о святых иконах 3 стихиры, глас 8, подобен: Прехвальнии мученицы; Слава, И ныне, Богородичен наставшего гласа; по сем вход, прокимен; стиховна воскресная говорится дважды и о иконах самогласен 2 гласа: От нечестия в благочестие; Слава, И ныне, Богородичен, тропарь: Пречистому Твоему образу. В 1 неделю поста на заутрени поётся: Бог Господь приключившегося гласа; тропарь …
Перенесение из Едессы в Константинополь … azbyka.ru
… 392 году, но он имел в виду образ Матери Божией – 9 августа; 3 (при императоре Тиверии) 578–582 (, от которого получила исцеление святая Мария синклитикия) память 11 августа (; 4) на керамии – 16 августа. Празднество в честь перенесения Нерукотворного Образа, совершаемое в попразднство Успения, называют третьим Спасом, «Спасом на холсте». Особое почитание этого праздника в Русской Православной Церкви выразилось и в иконописании; икона Нерукотворного Образа одна из наиболее распространенных. Каноны и Акафисты Акафист Нерукотворному Образу Господа Нашего Иисуса Христа Кондак 1 Пречистому Твоему Образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже, волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия, тем с надеждою вопием Ти: Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне noгибающему и исцели болезни моя неисцельныя. Икос 1 «Иисусе, Спасителю мой, – молил смиренно Авгарь князь Едесский, – прииди ко мне и исцели неисцельныя болезни моя, в нихже от многих лет стражду». Ему же подражая, и аз, пораженный гpexoвною проказою, мольбою вопию сице: Господи мой, Господи, помилуй мя по велицей милости Tвoeй, и по множеству …
azbyka.ru
… «Вот Агнец Божий! » ( Ин. 1, 29 ) (33. Поучение на Рождество Христово) «Таинство странное вижу и преславное: небо – вертеп, Престол херувимский – Дева» (34. Поучение во время святых постов) «Веришь, увидишь больше сего» ( Ин. 1, 50 ) (35. Поучение на страсти Господа нашего Иисуса Христа) «Все проходящие путем, взгляните и посмотрите, есть ли болезнь, как моя болезнь» ( Плач. 1, 13 ) (36. Поучение о страхе Божием, который должно иметь всякому человеку) «Придите, чада, послушайте меня, страху Господню научу вас» ( Пс. 33, 12 ) (37. Поучение о поклонении святым иконам) «Пречистому Твоему образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже» (38. Поучение о четвороконечном Кресте) «Нарек Бог имя первому человеку – Адам» ( Быт. 5, 2 ) (39. Поучение о пастырстве духовных пастырей) «Был томим днем от зноя, а ночью от стужи; и отходил сон от глаз моих» ( Быт. 31, 40 ) (40. Поучение первое на освящение церкви) «Избрал и освятил дом сей, да будет имя Мое в нем вовеки, и будут очи Мои и сердце Мое там во все дни» ( 2 Пар. 7, 16 ) (41. Поучение второе на освящение церкви 42. Поучение о прошении милостыни на созидание храмов) «Радуйтесь тому, что …
Духовные рассуждения и нравственные уроки … azbyka.ru
… приготовляется вещество для Таинства Евхаристии, священнослужитель должен еще раз внимательно испытать себя, готов ли он приступить к совершению этого великого и страшного Таинства. Он со смирением сердечным читает пред царскими вратами входные молитвы, с сознанием своего недостоинства произнося тропари «Помилуй нас, Господи, помилуй нас», «Господи, помилуй нас» и «Милосердия двери отверзи нам, Благословенная Богородице». После этого священник в испрошение благо­датной помощи и свидетельство своего Православия целует иконы Спасителя и Божией Матери, читая тропари «Пречистому Твоему образу поклоняемся, Благий» и «Милосердия сущи источник», и, преклонив главу пред царскими вратами, – «Господи, низпосли руку Твою», в которой испрашивает помощи свыше и силы к неосужденному совершению священнодействия Литургии, а затем просит молитв и прощения у собратьев и верующих и входит в алтарь, произнося псалом «Вниду в дом Твой » (5. 6–11) . Приступив к престолу, священник делает два поклона пред ним, целует лежащее на престоле Святое Евангелие, знаменующее Самого Господа на Престоле Славы, и святой престол, затем кладет еще один земной поклон и с благоговением начинает …
Моя жизнь во Христе, Том 1, Часть 2, Глава 2 — … azbyka.ru
… и во сне находил удовольствие, теперь он спит мало и лишает себя намеренно сладкого сна; прежде он всячески покоил плоть, теперь озлобляет ее, да не сильно воюет на дух. 381. Когда видишь, что кто-либо по насилию диавольскому занят сердечно одним каким-либо пустым, земным предметом (idee fixe) , сильно скорбит о нем, постоянно говорит о нем и возбуждает тем в тебе досаду, – не раздражайся этим, но твердо зная, что это болезнь духа от врага, будь с больным кроток и тих, сейчас же со спокойною, невозмутимою верою обратись к Богу в молитве и читай тропарь Нерукотворенному Образу: пречистому Твоему образу поклоняемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже: волею бо благоволил еси плотию взыти на крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир. 382. Блюди и себе: враг искушает и твое терпение; торжество для него вдвойне, если раздражит и тебя: разумевай его козни и посмевайся им. – Когда насилуется лицо, особенно близкое сердцу, тогда больно сердцу видеть и слышать от него безумные слова, выражающие пристрастие сердца к чему-нибудь земному. – Но не малодушествуй, не …
Проповедническая хрестоматия (Том 2, часть 1). … azbyka.ru
… ли и мы этих заповедей Господних; имеем ли иных богов, разве Бога, изведшого израильтян из земли египетской, а нас из работы диавольской; творим ли себе кумиров, вместо Бога? – Если мы имеем и почитаем иконы, то мы не имеем их за богов, и им самим, отдельно от их первообразного, не кланяемся и не воздаем божеской чести. Но нет нужды препираться нам с людьми нечестивыми: Церкви Святой врата адовы не одолеют. Церковь есть «столп и утвержление истины». С нею мы, чада ея, купно со всеми святыми отцами, светилами вселенскими, все единогласно глаголем и кровию нашею готовы подтвердить: пречистому Твоему образу поклоняемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже! Аминь.) Собр. поуч. на воскр. и праздн. дни», изд. «Воскр. чт. » 1853 г. (.) Память свв. ап. Петра и Павла (29 июня) 47. Апостолы своею жизнию научают нас той истине, что без благодати Божией человек весьма слаб Великия похвалы св. Церковь возносит ныне празднуемым апостолам Петру и Павлу. Труды их для распространения и утверждения св. веры нашей и Церкви выше всех похвал наших. Для нас в этом отношении достаточно участвовать умом и сердцем в песнопениях св. Церкви, сложенных в честь св. апостолов. Лучшого мы …
Настольная книга священнослужителя, Раздел 4 — … azbyka.ru
… Господь Бог благословен… Если на часах бывает чтение Евангелия (в первые три дня Страстной седмицы) , то молитвы, положенные после Богородична, читаются после евангельских чтений или паримии (как на шестом часе) . После молитвы часа чтец читает Трисвятое по «Отче наш». Священник: Яко Твое есть Царство… Чтец: Аминь. Далее на третьем часе: Благословен еси, Христе Боже наш, Иже премудры словцы явлей… «Слава… » – Скорое и известное даждь утешение… «И ныне» – Надежда, и Предстательство, и Прибежище христиан… На шестом часе: Спасение соделал еси посреде земли… «Слава… » – «Пречистому образу Твоему покланяемся, Благий… » «И ныне… «: в понедельник, вторник и четверг – «Милосердия сущи Источник… «; в среду и пятницу вместо «Милосердия сущи Источник… » – Крестобогородичен: Препрославлена еси, Богородице Дево… На девятом часе: Просветивый земныя Крестом… «Слава» – Яко разбойник исповедаяйся, вопию Ти, Блаже… «И ныне» – Нас ради Распятаго приидите, вси, воспоим… «. 37 Далее чтец: Господи, помилуй (40 раз) ; Иже на всякое время… Господи, помилуй (трижды) , Слава, и ныне… Честнейшую Херувим… Именем Господним благослови, отче. Священник …
Житие Старца Серафима Саровской обители … azbyka.ru
… ми потщися: блудно мое иждих житие, на богатство неиждиваемое взираяй щедрот Твоих, Спасе: ныне обнищавшее мое да не презриши сердце; Тебе бо, Господи, во умилении зову: согреших на небо и пред Тобою. Милосердия сущи источник, милости сподоби нас, Богородице; призри на люди согрешившия, яви яко присно силу Твою: на Тя-бо уповающе. Радуйся, вопием Ти, якоже иногда Гавриил, бесплотных Архистратиг. Вся паче смысла, вся преславная Твоя Богородице, таинства! Чистоте запечатанной и девству храниму, Мати позналася еси неложна, Бога рождши истиннаго: Того моли спастися душам нашим. Пречистому Твоему Образу поклоняемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже: волею бо благоволил еси плотию взыти на крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир. Спаси Господи люди Твоя и благослови достояние Твое, победы благоверному Императору нашему (имя рек) на сопротивныя даруя и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство. Небесных воинств Архистратиги, молим вас присно мы недостойнии, да вашими молитвами оградите нас кровом крил невещественные вашея славы, сохраняюще ны припадающия …
001 002 003 004 005 006 007 008 009 010 011 012 013 014 015 016 017 018 019

Постоянная ссылка на эту страницу: Пречистому образу Твоему покланяемся, Благий… | Православие и мир

Справочник — ПОИСКОВ.РФ

Рече Господь: блюдите, да не презрите единаго (от) малых сих: глаголю бо вам, яко ангели их на небесех выну видят лице Отца Моего Небеснаго. Прииде бо Сын Человеческий взыскати и, спасти погибшаго. Что вам мнится? Аще будет некоему человеку сто овец, и заблудит едина от них: не оставит ли девятьдесят и девять в горах, и шед ищет заблуждшия? И аще будет обрести ю, аминь глаголю вам, яко радуется о ней паче, неже о девятидесятих и девяти не заблуждших. Тако несть воля пред Отцем вашим Небесным, да погибнет един от малых сих. Аще же согрешит к тебе брат твой, иди и обличи его между тобою и тем единем. Аще тебе послушает, приобрел еси брата твоего. Аще ли тебе не послушает, пойми с собою паки единаго или два, да при устех двою или триех свидетелей станет всяк глагол. Аще же не послушает их, повеждь церкви; аще же и церковь преслушает, буди тебе якоже язычник и мытарь. Аминь бо глаголю вам: елика аще свяжете на земли, будут связана на Небеси, и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на Небесех.

На сугубой ектении, прибавляются прошения:

Не хотяй смерти грешных, но ожидаяй обращения и покаяния, соедини всех во Святей Твоей Церкви, молим Ти ся, Милосердый Господи, услыши и помилуй.

Устроивый мир сей в славу Твою, сотвори, яко да истинною верою и благочестием Тебе, Бога нашего, прославят, молим Ти ся, Всесильный Творче, услыши и помилуй.

Давый заповедь Твою нам, еже любити Тебе, Бога нашего, и ближняго своего, сотвори, да ненависти, вражды, обиды и прочия беззакония прекратятся, истинная же любовь да царствует в сердцах наших, молим Ти ся, Спасителю наш, услыши и милостивно помилуй.

Иерей – возглас: Услыши ны, Боже, Спасителю наш… Певцы: Аминь. Диакон: Господу помолимся. Певцы: Господи, помилуй.

Иерей читает молитву:

Всевышний Боже, Владыко и Содетелю всея твари, наполняяй вся величеством Твоим и содержай силою Твоею! Тебе, Вседаровитому Господу нашему, мы, недостойнии, благодарение приносим, яко не отвращаешися нас беззаконий ради наших, но паче предваряеши ны щедротами Твоими. Ты ко избавлению нашему послал еси Единороднаго Твоего Сына, и благовестил безмерное Твое к роду человеческому снизхождение, яко хотением хощеши и ожидаеши, еже обратитися нам к Тебе и спасеным быти. Ты, снизходя к немощи нашего естества, укрепляеши нас всесильною Святаго Твоего Духа благодатию, утешаеши спасительною верою и совершенною надеждою вечных благ и, руководствуя избранных Твоих в горний Сион, соблюдаеши, яко зеницу ока. Исповедуем, Господи, великое Твое и безприкладное человеколюбие и милосердие. Но видяще многих поползновения, прилежно Тя, Всеблагий Господи, молим: призри на Церковь Твою и виждь, яко Твое спасительное благовестие, аще и радостно прияхом, но терние суеты и страстей творит оное в некиих малоплодно, в некиих же и безплодно, и по умножению беззаконий овии ересьми, овии расколом противящеся евангельской Твоей истине, отступают от достояния Твоего, отревают Твою благодать и повергают себе суду Твоего Пресвятаго Слова. Премилосердый и Всесильный, не до конца гневаяйся, Господи! Буди милостив, молит Тя Твоя Церковь, представляющи Тебе Начальника и Совершителя спасения нашего, Иисуса Христа, буди милостив нам, укрепи нас в правоверии силою Твоею, заблуждающим же просвети разумныя очи светом Твоим Божественным, да уразумеют Твою истину; умягчи их ожесточение и отверзи слух, да познают глас Твой и обратятся к Тебе, Спасителю нашему. Исправи, Господи, иных развращение и жизнь, несогласную христианскому благочестию; сотвори, да вси свято и непорочно поживем, и тако спасительная вера укоренится и плодоносна в сердцах наших пребудет. Не отврати Лица Твоего от нас, Господи, воздаждь нам радость спасения Твоего; подаждь, Господи, и пастырем Церкве Твоея святую ревность, и о спасении и обращении заблуждающих попечение их, духом евангельским раствори, да Тобою вси руководими, достигнем, идеже совершение веры, исполнение надежды и истинная любовь, и тамо с лики чистейших Небесных Сил прославим Тебе, Господа нашего, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков.

Певцы: Аминь.

Затем диакон, став на уготованном месте, возглашает:

Кто Бог велий, яко Бог наш? / Ты еси Бог, творяй чудеса Един.

Потом высшим гласом: Кто Бог велий, яко Бог наш…

И паки высочайшим гласом: Кто Бог велий, яко Бог наш…

И продолжает диакон:

Православия день празднующе, православнии людие, наипаче прославим Виновника всех благ Бога, Иже Сый благословен во веки. Сей Бог наш, промышляя и утверждая возлюбленное Свое достояние – Святую Церковь, праотцев, преступлением отпадших, утешая неложным Своим словом, еще в раи основание ей положи. Сей Бог наш, руководствуя ко оному спасительному обетованию, не прикровенна Себе остави, но хотящее быти спасение провозвести первее чрез отцев и пророков, живописа различными образы. Сей Бог наш, многочастне и многообразне древле глаголавый отцем во пророцех, в последок дний сих глагола нам в Сыне, Имже и веки сотвори, Иже возвести Отчее о нас благоволение, откры таинства Небесная, увери силою Святаго Духа о истине благовестия, посла апостолы во весь мир проповедати Евангелие Царствия, утверди оное различными силами и чудесы. Сему спасительному откровению последующе, сего благовестия держащеся.

Веруем во единаго Бога Отца Вседержителя, Творца небу и земли, видимым же всем и невидимым. И во единаго Господа Иисуса Христа, Сына Божия, Единороднаго, Иже от Отца рожденнаго прежде всех век. Света от Света, Бога истинна от Бога истинна, рожденна, несотворенна, единосущна Отцу, Имже вся быша. Нас ради человек и нашего ради спасения сшедшаго с небес и воплотившагося от Духа Свята и Марии Девы и вочеловечшася. Распятаго же за ны при Понтийстем Пилате, и страдавша, и погребенна. И воскресшаго в третий день по Писанием. И возшедшаго на Небеса, и седяща одесную Отца. И паки грядущаго со славою судити живым и мертвым, Егоже Царствию не будет конца. И в Духа Святаго, Господа, Животворящаго, Иже от Отца исходящего, Иже со Отцем и Сыном спокланяема и сславима, глаголавшаго пророки. Во едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь. Исповедуем едино крещение во оставление грехов. Чаем воскресения мертвых, и жизни будущаго века. Аминь.

Сия вера апостольская, сия вера отеческая, сия вера православная, сия вера вселенную утверди.

Еще же Соборы святых отец и их предания и писания, Божественному Откровению согласная, приемлем и утверждаем.

Всем же о Православии подвизавшимся словесы, писании, учении, страдании и богоугодным житием, яко защитникам и пособникам онаго, Христова Церковь, нынешнее воспоминание творящи, восклицает:

Святейшим православным Патриархом Константинопольским, Александрийским, Антиохийским, Иерусалимским и Всероссийским и прочим Преосвященным митрополитом, архиепископом и епископом православным, вечная память.

Певцы зде и далее поют: Вечная память. трижды.

Святым равноапостольным царю Константину и матери его Елене, вечная память.

Благоверному равноапостольному великому князю Владимиру и благоверной великой княгине Ольге, вечная память.

Пострадавшим и убиенным в различных походех за православную веру и Отечество, вождем и воином, и всем православным христианом, в истинней вере и благочестии и в надежди воскресения скончавшимся, вечная память.

Православная Христова Церковь, торжественно воспоминающи подвизавшихся во благочестии и сие всем своим христоименитым чадом к подражанию представляющи, восхваляет подвиги сих, иже и ныне, спасительною верою и добродетелию приуготовляюще себе к вечному блаженству, утверждают Православие.

Затем диакон возглашает:

Великому господину и отцу нашему (имярек) Святейшему Патриарху Московскому и всея Руси, многая лета.

Певцы здесь и далее поют: Многая лета (трижды).

Святейшим православным Патриархом Константинопольскому, Александрийскому, Антиохийскому, Иерусалимскому и прочим Святейшим православным Предстоятелем, многая лета.

Господину нашему преосвященнейшему (имярек), митрополиту (или: архиепископу, или: епископу, егоже есть область), многая лета.

Преосвященным православным митрополитом, архиепископом и епископом и всему освященному причту, многая лета.

Богохранимей стране нашей, властем и воинству ея, многая лета.

Всем православным христианом, право содержащим спасительную веру и повинующимся Христовей Церкви, подаждь, Господи, мир, благоденствие, изобилие плодов земных и многая лета.

Иерей читает молитву:

Святая Троице, сих прослави и утверди даже до конца в правоверии, отвращающия же ся святыя и спасительныя православныя веры и Христовы Церкве обрати и сотвори, да вси приидут в познание вечныя Твоея истины, молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы и Приснодевы Марии и всех святых.

Певцы: Аминь.

Затем иерей произносит: Слава Тебе, Богу, Благодателю нашему, во веки веков.

Певцы: Аминь.

И поют песнь святого Амвросия Медиоланского:

Тебе, Бога, хвалим, / Тебе Господа исповедуем, / Тебе Превечнаго Отца вся земля величает; / Тебе вси Ангели, / Тебе Небеса и вся Силы, / Тебе Херувими и Серафими непрестанными гласы взывают: / Свят, Свят, Свят Господь Бог Саваоф, / полны суть Небеса и земля величества славы Твоея. / Тебе преславный апостольский лик, / Тебе пророческое хвалебное число, / Тебе хвалит пресветлое мученическое воинство. / Тебе по всей вселенней исповедует Святая Церковь, / Отца непостижимаго величества, / покланяемаго Твоего истиннаго и Единороднаго Сына, / и Святаго Утешителя Духа. / Ты, Царю славы, Христе, / Ты Отца Присносущный Сын еси. / Ты, ко избавлению приемля человека, / не возгнушался еси Девическаго чрева. / Ты, одолев смерти жало, / отверзл еси верующим Царство Небесное. / Ты одесную Бога седиши во славе Отчей, / Судия приити веришися. / Тебе убо просим: / помози рабом Твоим, / ихже честною Кровию искупил еси. / Сподоби со святыми Твоими в вечной славе Твоей царствовати. / Спаси люди Твоя, Господи, / и благослови достояние Твое, / исправи я, и вознеси их во веки: / во вся дни благословим Тебе, / и восхвалим имя Твое во век, и во век века. / Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам. / Помилуй нас, Господи, помилуй нас, / буди милость Твоя, Господи, на нас, / якоже уповахом на Тя. / На Тя, Господи, уповахом, / да не постыдимся во веки. Аминь.

Во время пения весь освященный собор целует святые иконы на аналоях, и бывает отпуст.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *