Тропарь нерукотворному образу спасителя

Спас Нерукотворный — образ Господа нашего Иисуса Христа

«Сын бо Человеческий не прииде душ
человеческих погубити, но спасти» (Лк.9:56)

Нерукотворенный Лик Господень

Спас Нерукотворный — образ Господа и Спасителя нашего Иисуса Христа, чудесно отпечатавшийся на плате, котором Христос вытер свой лик. Согласно Преданию, изложенному в Четьи Минее, Авгарь V Ухама, больной проказой, послал ко Христу своего архивария Ханнана (Ананию) с письмо, в котором просил Христа прийти в Едессу и исцелить его.

Ханнан же был художником, и Авгарь поручил ему, если Спаситель не сможет прийти, то написать хотя бы Его образ и принести ему. Ханнан застал Христа окруженным густой толпой; он встал на камень, с которого ему было виднее, и попытался изобразить Спасителя.

Видя, что Ханнан хочет сделать Его портрет, Христос потребовал воды, умылся, вытер Свой лик платом, и на этом плате отпечатался Его образ. Спаситель передал этот плат Ханнану с повелением отнести с ответным письмом пославшему его.

В этом письме Христос отказывался идти в Едессу сам, говоря, что ему надлежит исполнить то, на что Он послан. По исполнении Своего дела он обещал послать к Авгарю одного из Своих учеников. Получив портрет, Авгарь исцелился от главного своего недуга, но лицо его оставалось еще поврежденным.

Спас Нерукотворный

После Пятидесятницы в Едессу пошёл святой апостол Фаддей, один из 70-ти, закончил исцеление Авгаря и обратил его в христианство. Авгарь прикрепил образ к доске и поместил в нише над городскими воротами, убрав оттуда находившегося там идола.

День 16/29 августа 944 года стал самым важным в истории Нерукотворного образа Христа на плате, называвшегося в Византии “Святой Мандилион” (TO AGION MANDYLION), а в Древней Руси “Святым Убрусом”. В этот день драгоценная реликвия, накануне торжественно перенесенная в Константинополь из далекого сирийского города Эдесса, была помещена в церкви-реликварии Большого дворца среди других важнейших святынь империи.

С этого момента начинается общехристианское прославление Мандилиона, который становится едва ли не главной реликвией византийского мира. В списках константинопольских святынь в паломнических описаниях он устойчиво занимает одно из первых мест.

НЕРУКОТВОРНОМУ ОБРАЗУ
Тропарь, глас 2

Пречистому Твоему образу покланяемся, Благий, / просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже: / волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, / да избавиши яже создал еси от работы вражия. / Тем благодарственно вопием Ти: / радости исполнил еси вся, Спасе наш, / пришедый спасти мир.

Кондак, глас 2

Неизреченнаго и Божественнаго Твоего к человеком смотрения, / неописанное Слово Отчее, / и образ неписанный, / и богописанный победителен, / ведуще неложнаго Твоего воплощения, / почитаем, того лобызающе.

Величание

Величаем Тя, / Живодавче Христе, / и почитаем пречистаго лица Твоего / преславное воображение.

Ино величание

Величаем Тя, / Живодавче Христе, / и чтим образ Твой святый, / имже нас спасл еси / от работы вражия.

Слово в день Нерукотворенного Образа Господня

Нынешний день, который мы празднуем в честь Спасителя нашего Иисуса Христа, оставившего Свой нерукотворенный лик на полотне, побуждает нас, братие, говорить о неизреченной любви и милосердии Его к роду человеческому.

Нерукотворенный образ Спасителя

Будучи «сиянием славы Отчей» (Евр.1:3) и «образом Бога невидимого» (Кол.1:15), в недре Которого пребывал от вечности, Он соделался человеком и стал видим, для всех открывши неиссякаемый источник Божественного милосердия и любви.

Постоянно окруженный народом, Он всех призывал к Себе, обещая дать успокоение, исцелял недуги душевные и телесные и всех привлекал к Себе неизъяснимо сладостными словами Своего учения и необыкновенно кротким видом Своего Божественного лица.

Сердца людей мира языческого, живших до пришествия Христова, не знали любви, так как вся жизнь их сердца истощалась на служение страстям и губительным для души и тела порокам.

Даже народ иудейский, который приготовляем был к пришествию Спасителя, и он мало понимал, что такое любовь Божия, так что и избранные апостолы Христовы во время земной жизни Господа все еще не освободились от желания земной славы, взаимной зависти, маловерия в отношении к своему Учителю.

И вот явился Тот, Который для всех людей, живших на земле, сделал ощутительным тихое веяние Божественной любви в сердцах, истаивавших от скорби, пролил утешение душам, преданным служению порокам, дал почувствовать тяжесть бремени, какое возлагало на них это служение, отраду и легкость исполнения закона Божественного. Все стремились к Нему послушать Его и исцелиться от недугов своих или же просто открыть свою изнемогшую от страстей и скорбей жизни душу для дыхания любви, которое от Него исходило.

Как прекрасна и блаженна была жизнь этих людей, которые постоянно видели пред собою Спасителя утешающего, исцеляющего, назидающего и любовью Своею неотразимо влекущего к Себе! Поистине блаженны были их очи, видевшие то, что они видели, то, чего желали увидеть или услышать многие пророки и цари, хотя не видели и не слышали (Лк.10:23–24)!

Если любовь человеческая делает столь радостной, исполненной блаженства жизнь людей, то во сколько раз были блаженнее люди, находившиеся в общении с Тем, Кто, называя Себя Сыном Человеческим по любви к роду человеческому, был Сам Бог, доселе неведомый миру во всей полноте Своей Божественной жизни и славы!

Священномученик Фаддей (Успенский)

Акафист Нерукотворному образу Господа нашего Иисуса Христа

Кондак 1

Пречистому Твоему Образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже, волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия, тем с надеждою вопием Ти: Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне noгибающему и исцели от болезни моя неисцельныя.

Икос 1

Спас Нерукотворный

«Иисусе, Спасителю мой, — молил смиренно Авгарь князь Едесский, — прииди ко мне и исцели неисцельныя болезни моя, в них же от многих лет стражду.

Ему же подражая, и аз, пораженный гpexoвною проказою, мольбою вопию сице: Господи мой, Господи, помилуй мя по велицей милости Tвoeй, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Господи Спасителю мой, росою милости Твоей омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Господи, отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Господи, сердце чисто созижди во мне и дух прав обнови во утробе моей Господи, не отвержи мене от лица Твоею и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 2

Видя любовь и веру Авгаря Едесскаго, Господи, Ты писал ecu ему «Блажен еси Авгарь, не видевый Мя и веровым в Мя Аз пошлю ученика Моего и той исцелит тя и жизнь вечную подаст ти и сущим с тобою». Посли же, Господи, милость Твою и мне вопиющему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум не постигает тайны, как Господь приложением к Божественному лику Своему убруса, изобрази на нем подобие Свое, посылал оное к Авгарю, желание того исполняя. Сей же радости великой исполнься, поклонися образу Христову. Ему же и мы с благоговением днесь поклоняемся, с мольбою и верою зовуще: Господи мой, Господи, устне моя отверзиши, и уста моя возвестят хвалу Твою, Господи мой, Госпо ди, возврати ми радость спасения и Духом Владычным утверди мя. Господи, Тебе Единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, по милости Твоей пощади мя, Господи мои, Господи, Спасителю мой, призри на скорбь души моея и поспеши на помощь мне. Господи мой, Господи, услыши мя и от всех скорбей избави мя.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди, ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 3

Силою любве и радости преисполненный поклонися Авгарь Нерукотворенному образу Спасителя мира и, получив своих болезней исцеление; с верою воззва «Христе Боже, всяк уповающий на Тя не постыдится». Сим поучая и нас всегда уповлти на милости Господни и пети Ему: Аллилуйа!

Икос 3

Имея любовь к падшему роду человеческому, Ты, Христе Боже, чрез единаго от учеников Твоих воззвал eси Ашаря от мрака гpеxoвного и просветил душу ею светом истины Твоея. Воззови и меня от глубины греховныя, да и аз с плачем возопию Тебе сице:

Господи мой, Господи, даруй ми слезы умиления, да ими Тя умолю — очисти прежде конца вся моя npeгрешения Господи, просвети мою душу светом Твоего Божественнаго познания, и введи мя но милости Твоей в Царство Твое Господи мой, Господи, просвещение мое и Спаситель мой, к Тебе прибегох, научи мя творити волю Твою. Господи мой, Господи, Боже мой, вразуми сердце мое, и отжени от него искушение лукаваго, и настави мя на путь спасения. Господи Moй, Господи, не отрини убо моления моего и услыши мя, Твоею Благостию утверди сердце мое страхом Твоим. Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

СПАС НЕРУКОТВОРНЫЙ, икона XIII век*

Кондак 4

Буря страстей и треволнений житейских потопляет мя, и сердце, объятое ужасом смерти, вопиет Ти: Господи, несть помогающаго ми на земли, спаси мя, якоже древле Авгаря, и даруй купно с ним пети Ти: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша, яко иудеи ненавидят Тя, и хощут нечто злое содеяти Тебе, Господи, пишет Авгарь: «Аз молю: прииди ко мне и обитай, со мною». Того любви подражая, и аз, восстав из глубины падения моего, дерзновенно молю Тя, Христе Боже сице:

Господи Боже мой, вниди в дом души моея и пребуди неотлучен со мною грешным. Господи, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки. Господи мой, Господи, к Тебе прилепилась еси душа моя, прииди и радости исполни сердце мое.

Господи Боже, Спасителю мой, прниди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 5

Благословен грядый во имя Господне — воспеваху древле дети еврейскии, встречая Господа в Иерусалиме. Мы же днесь, раскрывая двери сердец наших грядущему к нам Спасу, со умилением зовем: Аллилуиа.

Икос 5

Дивныя глаголы Ты рекл еси, Господи, всем погибающим: «Да не смущяется сepдце ваше, и да не устрашается, веруяй в Бога, и в Меня веруйте и наследите Царство, уготованное вам от создания мира». Аз же, помышляя свое беззаконие, молю Тя, Блаже, утверди сердце мое и просвети ум мой, Тебе вопиющий: Господи мой, Господи, призри на мя и просвети очи мои, да не усну в смерть, Господи мой, Господи, путеводя Израиля от земли фараоновой, настави мя на путь Твой, да пойду во истине Твоей. Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, верую в Тя, помози моему неверию, Господи мой, Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, и не удаляйся от мене за беззакония моя.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 6

Воззрети очима на образ Твой, Господи, не смею окаянный аз oт лукавых моих деянии, но, яко мытарь, стеня, взываю Ти Боже, очисти мя грешнаю от фарисейскаго лицемерия и научи чистым сердцем пети милосердию Твоему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия в скорби моей, утешительное слово Твое, Спасителю мой, еже рекл еси: «Не оставлю вас сиры, прииду к вам» . Того ради аз, избегши темноту отчаяния, с надеждою на Твое человеколюбие прибегох к Тебе сице моляся: Господи мой, Господи, Прибежите мое в беде и в скорби, не остави мя едина, Господи мой, Господи, безгрешный, с беззаконными вмененный, изми мя оот рук ненавидяших мя. Господи мой, Господи, от поругания видимых и невидимых врагов сохрани мя. Господи мои, Господи, прости мя и приими мя, якоже блуднаго древле во объятия Твоя.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 7

Дивныя показал еси дела Твоя, Господи, в пречистем образе Твоем, и чудности даровал утешение всем земнородным, научив их в скорбных обстояииях жизни прибегати к Твоему милосердию и пети Тебе с любовию: Аллилуиа.

Икос 7

Храм нося и телесный весь осквернен, множество содеянных мною лютых, трепещу страшнаго Суднаго дне и молю: покаяния отверзи ми двери, Жизнодавче, и яко Давид вопию Ти: Господи мои, Господи, услыши моление мое, внемли молитве моей и помилуй мя. Господи Боже мой, Твой семь аз, вразуми мя и жива будет душа моя. Господи Боже мои, пастырю мой, заблудих, яко овча погибшая, взыщи раба Твоего и спаси мя. Господи мой, Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебе.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 8

Страшнаго дне пришествия Твоего ужасаюся, Христе, и трепещу, яко имый множество согрешений, но Ты, Милостивый Боже, прежде конца обрати мя, поющего Тн: Аллилуиа.

Икос 8

Нерукотворный образ Господа нашего Иисуса Христа

Весь был ecи любовь к падшим человеком, о Иисусе, и даровал еси им образ Твой Святый, ясно глаголющий всем в скорби и печали сущим, «приидите ко Мне, вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы». Сего ради погибающий, со дерзновением молю Тя, Христе, сице глаголя:

Господи мой, Господи, хранителю мой, сохрани мя от врагов, нападающих на мя. Господи мой, Господи, в вышних живый и на смиренныя призираяй, призри на мя грешнаго и буди отрадой моей. Господи мой, Господи, спаси мя, утопающаго в пучине житейских искушений. Господи мой, Господи, да не смущается сердце мое и да не устрашается во исповедании имени Твоего. Господи мой, Господи, приими мя, яко мытаря, яко Хананея помилуй, помилуй мя по милости Твоей.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему, и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 9

Вси языцы, приидите, с любовию и трепетом поклонимся пречистому образу Спасителя мира, избавльшему нас от работы вражия и благодарственно вопием Ему, Победителю смерти и ада: Аллилуиа.

Икос 9

Весь пораженный проказою греховною, недоумеваю, како есть достойно величати Тя, о Владыко многомилостивый, но верою сердечною исповедую Тя, истиннаго Сына Божия, смиренно стою пред образом Твоим Святым, сице моляся: Господи Иисусе, Радосте моя, даждь ми, да возрадуюся о милости Твоей. Господи, Спасителю мой Преблагим, спаси раба Твоего от неверия и беззакония. Господи мой, Господи, Милость неизреченная, благодатию Твоею потреби гнев и сердце моем. Господи мой, Господи, чистота неописанная, чистоту сердца и ума даждь ми. Господи мой, Господи, одеяйся спевом яко ризою, освяти мя, печалями житейскими омраченнаго.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 10

Господи мой, Господи, Милосердый Спасителю мой, душу мою студными деяниями люте разслабленную воздвигни Божественным Твоим милосердием, якоже древле разслабленнаго при овчей купели, и на спасения стези настави ю, да поем Ти: Аллнлуна.

Икос 10

Царю Предвечный, Утешителю, Христе Истинный, очисти мя от всякия скверны, якоже очистил eси десять прокаженных и исцели мя, якоже исцелил еси сребролюбивую душу Закхея мытаря, да воспою Ти, сице глаголя:

Господи мой, Господи, недуги наша приемый и болезни понесый, исцели болезни сердца моего. Господи мой, Господи Иисусе, Помощниче мой, помози ми, яко изнемогает душа моя oт скорби сея. Господи мой, Господи, очи давый слепому во еже видети, даждь ми око, да узрю кротость и терпение Твое. Господи долготерпеливый, избави душу мою от нечестиваго и спаси мя ради милости Твоея.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 11

Пение всеумиленное Тебе приносяща, и сокрушенным сердцем молящася, не презри мя, о Преблагий Владыко! Отврати убо лице Твое от грех моих! Но не отврати лица Твоего от раба поющаго Тебе: Аллилуиа.

Икос 11

Христе Свете истинный, просвещаяй и освящаяй всякаго человека грядущаго в мир, призри на мя, грешнаго и непотребнаго раба Твоего и исправи жизнь мою по заповедям Твоим, и душу мою освяти, да принесу Ти молитву сице:

Господи Иисусе Христе, Ты Свет мира, светом Твоим осияй мя Господи мой, Господи, Ты источник жизни, даруй душе моей жизнь нетленную и утверди ю в заповедех Твоих. Господи Иисусе Христе, Ты Солнце правды, правдою Твоею согрей душу мою и озари ум мой. Господи мой, Господи, Ты наставник мой, научи мя творити волю Твою и любити Тя всем сердцем Господи мои, Господи, Ты отверзл eси очи слепому, отверзи и мне двери покаяния и, яко щедр, очисти вся грехи моя.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

кондак 12

Благодатию Твоею всесильною, утверди сердце мое в вере, надежде и любви, даруй ми покаянием и неослабленным исполнением заповедей Твоих достигнуть Царствия Небеснаго, идеже с лики апостольскими воспою: Ти Аллилуиа.

Святой Мандилион**

Икос 12

Ты, Пастырю добрый, рекл еси всем, и скорби и печали сущим «Друзи Мои, Аз иду ко Отцу Моему и Отцу вашему уготовити место вам, но паки прииду и возьму вас к Себе, аще заповеди Моя соблюдаете». Сему благоговейно внимая, дерзну и аз, погруженный в лютую скорбь, приступити к Тебе, сице моляся: Господи мой, Господи, Милосердый Спасителю мой, спаси мя погибающаго. Господи мой, Господи, отжени от мене тучи неверия, зла и вражды и Духом Твоим Благим настани мя на путь правды. Господи мои, Господи, утешение души моем, утеши мя в печали сущаго. Господи Боже мой, имене ради Твоего, оживи мя и правдою Твоею изведи из печали душу мою. Господи, Царю Пресильный, помяни мя, егда приидеши во Царствии Твоем.

Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

кондак 13

О, Премилосердый и Преблагий Господи Боже, Спасителю мой, пришедый в мир для спасения падшаго человека, не возгнушайся мене паче всех человек прегрешившаго и не отврати от мене лица Твоего, но призри на лютую скорбь и печаль души моея, исцели и утверди в Свете истины и любве, да поем Ти: Аллилуиа!

О Спасе мой Премилосердый, пришедый в мир для спасения — падшаго человека, взыщи мя погибаюшаю и благодатию Твоею душу мою освяти, тело очисти и жизнь исправи но эапо-ведем Твоим, да воспою Ти чистым сердцем: Аллилуиа.

О Спасе Moй Премилостивый, призри на раба Твоего, утопающаю в мори житейских искушений и бед, и, яко же древле Петра утопающа, спаси благодатию Твоею, освяти душу и утверди на стези заповедей Твоих, да чистым сердцем и усты вопию Ти с любовию: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа

Далее читается 1-й икос и 1-й кондак

Молитва

О, Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш, Ты древле человеческаго естества Твоего лице, пресвятою водою смыв и убрусом отер, чудесно убо на том же убрусе изобразити Себе и Едесскому князю Авгарю во исцеление его от недуга послати благоволил еси. Се и мы ныне грешнии рабы Твои, душевными и телесными недуги нашими одержимы, лица Твоею, Господи, ищем, и с Давидом во смирении душ наших зовем не отврати лица Твоею, Господи, от нас, и не отклонися гневом от рабов Твоих, помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас. О, Всемилостивый Господи, Спасителю наш, изобрази Сам Себе в душах наших, да во святыни и правде жительствующе, будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего, и тако Ссбе, Премилостиваго Бога нашего, купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом славити не престанем во веки веков. Аминь

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II
Посвящается 300-летию надвратного храма во имя Нерукотворного образа Спасителя в Зачатьевском монастыре

* СПАС НЕРУКОТВОРНЫЙ, XIII век, Дерево, левкас, темпера, Место создания — Балканы, Место хранения — Ризница кафедрального собора в Лаоне. Перенесенный из Эдессы в Константинополь в 944 году, Мандилион пропал во время взятия города крестоносцами в 1204 году. Будучи распространенным во фресках 12 века, этот образ к концу столетия появляется и на иконах. Данная икона является одной из ранних версий образа. Епископ Жак Панталеон де Труа (позже папа Урбан IV, 1261 — 1264) получил эту икону в 1249 году в Риме и передал ее своей сестре Сибилле, аббатиссе цистерцианского монастыря Монтре-ан-Тьераш во Франции, где этот образ точно находился в 1262 году. Затем он был перенесен в 17 веке, вероятно в 1658 году, в монастырь Монтре-ле-Дам, ла Нувель, около Лаона и получил серебряный оклад в 1679 году. В 1792 году ковчег был расплавлен, и образ был отправлен в приходскую церковь. В 1795 году икона попала в собор г. Лаон и была официально перенесена в соборную ризницу в 1807 г.

** День 16 августа 944 года стал самым важным в истории Нерукотворного образа Христа на плате, называвшегося в Византии “Святой Мандилион” (TO AGION MANDYLION), а в Древней Руси “Святым Убрусом”. В этот день драгоценная реликвия, накануне торжественно перенесенная в Константинополь из далекого сирийского города Эдесса, была помещена в церкви-реликварии Большого дворца среди других важнейших святынь империи. С этого момента начинается общехристианское прославление Мандилиона, который становится едва ли не главной реликвией византийского мира. В списках константинопольских святынь и паломнических описаниях он устойчиво занимает одно из первых мест.

Обновлению храма Воскресения Христова.

Шрифт

26 сентября.

Тропа́рь обновле́ния, гла́с 4:

Якоже вы́шния тве́рди благоле́пие, и ни́жнюю споказа́л еси́ красоту́ свята́го селе́ния сла́вы Твоея́, Го́споди, утверди́ сие́ во ве́к ве́ка и приими́ на́ша в не́м непреста́нно приноси́мая Тебе́ моле́ния, Богоро́дицею, все́х Животе́ и Воскресе́ние.

Кано́н обновле́ния. Гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Столпо́м путеводя́й дре́вле избра́ннаго Изра́иля, ба́нею креще́ния, Христе́, в Сио́не насади́л еси́ Це́рковь, зову́щу: воспои́м пе́снь Бо́гу на́шему.

Дне́сь непристу́пныя Твоея́ сла́вы прише́ствие, и́же на земли́, водруже́нный Тебе́ хра́м не́бо устро́и, в не́мже согла́сно воспои́м пе́снь Бо́гу на́шему.

Не зако́ном Це́рковь, Го́споди, украша́ется, ни ра́бских просте́ртием ру́к, но, Креста́ благода́тию хва́лящися, пое́т Тебе́: воспои́м пе́снь Бо́гу на́шему.

Богородичен: Безсе́менно, Отчею во́лею, от Боже́ственнаго Ду́ха Бо́жия зачала́ еси́ Сы́на и пло́тию породила́ еси́, из Отца́ безма́терня и на́с ра́ди из Тебе́ безо́тча.

Пе́снь 3.

Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Освяти́л еси́ на земли́ Це́рковь Твою́, Христе́, Ду́хом, пома́зав сию́ дне́сь Твоего́ ра́дования еле́ем.

Яви́л еси́, Бла́же, рукотворе́нную ски́нию дне́сь па́че ума́, сла́вы Твоея́ строи́тельно бы́вшее жили́ще.

Основа́ние Тя́, Христе́, Це́рковь неруши́мо иму́щи, Твои́м Кресто́м венча́ется, я́коже ца́рскою диади́мою.

Богородичен: Ты́ eди́на на земли́ па́че естества́ благи́х Хода́таица, Ма́ти Бо́жия, была́ еси́: те́мже Тебе́, е́же ра́дуйся, прино́сим.

Та́же седа́лен, гла́с 8.

Свиде́тельства ски́нию Христо́с показа́, и боже́ственный Моисе́й на земли́ водрузи́, и хра́м обновля́ет Соломо́н в же́ртвах, мы́ же, к но́вому Иерусали́му ве́рою прибега́юще, Дави́дски дади́м боже́ственное воспева́ние Pаспе́ншемуся на́с ра́ди, прося́ще проще́ния все́х, и́миже согреши́хом.

Пе́снь 4.

Ирмос: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Не же́ртвами безслове́сных Це́рковь, но Твое́ю честно́ю из ре́бр живоно́сною кро́вию окропля́ется, ле́потно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Селе́ния Госпо́дня возлю́бленная жела́ющим ви́дети открове́нно сла́ву лица́ Его́ согла́сно зову́т: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Образу́ющи пома́зание, Це́рковь избра́нных люде́й Твои́х многоце́нным мѵ́ром дне́сь помазу́ется, Боже́ственную Ду́ха благода́ть неви́димо прие́млющи.

Богородичен: Неискусобра́чно родила́ еси́, о Де́во, и по рождестве́ яви́лася еси́ де́вствующи па́ки, те́мже немо́лчными гла́сы: е́же ра́дуйся, Тебе́, Влады́чице, ве́рою несумне́нною зове́м.

Пе́снь 5.

Ирмос: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ты́ дре́вле на Сина́и ски́нию нерукотворе́нную показа́л еси́ богови́дцу Моисе́ю, пропису́я, Христе́, Це́рковь Твою́.

Ты́, Го́споди, ски́нию на земли́ устро́ил еси́, Ты́ чино́м небе́сным челове́ков ликостоя́ния сочетава́еши си́лою Твое́ю.

Тя́, Го́споди, исто́чник жи́зни ве́мы, Ты́, Свя́те, ми́р, прише́д, благовести́л еси́, Христе́, Це́ркви Твое́й.

Богородичен: Тя́ oру́жие тве́рдое на враги́ предлага́ем, Тя́ держа́ву и наде́жду на́шего спасе́ния, Богоневе́сто, стяжа́хом.

Пе́снь 6.

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Добро́ты Ца́рь Христо́с возжела́ ны́не избра́нныя Це́ркве и язы́ков Ма́терь показа́, от рабо́ты сынотвори́мых Ду́хом.

Трепе́щут вражде́бных де́монов полки́, Христо́ве Це́ркви Креста́ о́бразом знамену́емей и осеня́емей свяща́тельным Ду́ха осия́нием.

Не песо́к, но Христа́ основа́ние иму́щи, я́же от язы́к Це́рковь венча́ется добро́тою непристу́пною и диади́мою ца́рскою украша́ется.

Богородичен: О чу́до, все́х чуде́с нове́е! Яко Де́ва, во утро́бе вся́ Содержа́щаго неискусому́жно заче́нши, не тесновмести́.

Конда́к, гла́с 2.

Обновле́ния Ду́ха в сердца́х и просвеще́ние вну́треним да́руй ве́рою соверша́ющим свяще́нная обновле́ния хра́ма до́му Твоего́, eму́же благоволи́л еси́ созда́тися в Твое́ Боже́ственное и́мя, Еди́нe во святы́х прославля́емый.

Икос:

Па́мять соверша́я обновле́ний, мудре́йший дре́вле Соломо́н Бо́гу живо́тных безслове́сных приноша́ше всесожже́ния и же́ртвы, егда́ же ны́не Истина и Благода́ть прии́де на зе́млю, же́ртвы а́бие преложи́, же́ртвовав же́ртву на спасе́ние на́ше в Cебе́, я́ко Человеколю́бец. Це́рковь освяти́ и непоколеби́му сию́ покажи́, Еди́н во святы́х прославля́емый.

Пе́снь 7.

Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Росода́тельный у́бо пе́щный пла́мень показа́ся дре́вле, ны́не же от еле́я пома́зание духо́вное освяща́ет зову́щия: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Яко в пещи́ богоприя́тней, но́вей се́й ски́нии, вси́ и́же от Изра́иля духо́внаго, ороша́еми, взыва́ем: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Уя́звлении сладча́йшим боже́ственным жела́нием, прииди́те, в черто́зе се́м ца́рском счета́емся Жениху́ Христу́: благослове́н еси́ в хра́ме, зову́ще, сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богородичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся: Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, зову́щим: благослове́на Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Дне́сь ри́зою у́мною, свы́ше истка́нною от Боже́ственныя благода́ти, Це́рковь Твоя́, Го́споди, я́коже неве́ста, украси́ся и cвоя́ созыва́ет к весе́лию лю́ди, во е́же пе́ти: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Дне́сь вторы́й Ада́м, Христо́с, показа́ ра́й мы́сленный, но́вую сию́ ски́нию, принося́щую вме́сто дре́ва зна́ния живоно́сное Креста́ ору́жие, пою́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Тро́ичен: Отца́ безнача́льнаго Тя́, Сы́на, и Ду́ха Свята́го, Еди́но Божество́, соверше́нно, безнача́льно, несеко́мо, eдиносу́щно, несли́тно, во Ипоста́сех тре́х чту́ще, пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богородичен: Ты́ еди́на во все́х ро́дех, Де́во Пречи́стая, Ма́ти Бо́жия показа́лася еси́. Ты́ Божества́ была́ еси́ обита́лище, Всенепоро́чная, неопали́вшися огне́м непристу́пнаго Све́та. Те́м вси́ Тя́ благослови́м, Мари́е Богоневе́сто.

Пе́снь 9.

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Прииди́те, чи́стым се́рдцем и тре́звенными у́мными очесы́ Царе́вы дще́ре, Це́ркве, красоту́, па́че зла́та светя́щуюся, зря́ще, велича́ем.

Ра́дуйся и весели́ся, неве́сто Царя́ Вели́каго, зря́щи све́тло твоего́ Жениха́ красоту́, с людьми́ твои́ми зову́щи: Тя́, Жизнода́вче, велича́ем.

Еже с высоты́ изя́щество, Спа́се, Це́ркви Твое́й пода́ждь: ино́го бо не ве́сть, ра́зве Тебе́, за ню́же Твою́ дре́вле ду́шу поло́жшаго, в позна́нии велича́ющую.

Богородичен: Ра́дуйся, oбра́дованная Неве́сто Царя́ Вели́каго, я́ко Тобо́ю от кля́твы Евины вси́, Чи́стая, изба́вихомся и жи́знь обрето́хом в Рождестве́ Твое́м, Неневе́стная.

Свети́лен обновле́ния.

Юже пречи́стою кро́вию искупи́л еси́, Сло́ве, всечу́дную и всечестну́ю и святу́ю Це́рковь обнови́ Ду́хом, Бла́же, и удобри́ заря́ми Боже́ственнейшими, сла́вою прославля́я досто́йно Твоего́ хра́ма обновле́ние соверша́ющих.

Стихи́ры обновле́ния, гла́с 4.

Дне́сь боже́ственный, / и свяще́нный, и честны́й Христо́ва Воскресе́ния / све́тло обновля́ется светоно́сный до́м, / и дае́т ми́ру Гро́б / Боже́ственный Живо́т, / и вруча́ет исто́чник безсме́ртный, / то́чит струи́ благода́ти чуде́с, / оби́лует во́ды, / и да́рует исцеле́ния / того́ ве́рою пою́щим.

Возсия́ свы́ше светови́дная заря́, сия́ющи / и вся́ просвеща́ющи; / ве́рно у́бо почти́м Христа́ Соде́теля / воскресе́ние вси́ / и обновле́ний свяще́нных живоно́сное / боже́ственное торжество́, / в пе́снех воспра́зднуем / и во псалме́х воскли́кнем, / я́ко да ми́лостива обря́щем / Спа́са и Го́спода.

Посреде́ земли́ возноси́ма / предуви́дети жела́юще / Креста́ ски́птр святы́й, / ду́ши предочи́стим и озари́м ра́зумы, / све́том просвеща́ющеся; / и, си́лою Боже́ственною облиста́еми, Христа́ воспои́м, / дре́вом честны́м Его́ свяще́ние подаю́щаго / ве́рою взыва́ющим / и те́пле Того́ пою́щим.

Ины, гла́с 1:

Обновля́йся, обновля́йся, но́вый Иерусали́ме, прии́де бо тво́й све́т, и сла́ва Госпо́дня на тебе́ возсия́: се́й до́м Оте́ц созда́, се́й до́м Сы́н утверди́, се́й до́м Ду́х Святы́й обнови́, просвеща́яй, и утвержда́яй, и освяща́яй ду́ши на́ша.

Дре́вле у́бо обновля́я хра́м, Соломо́н безслове́сных живо́тных же́ртвы и всесожже́ния принесе́, Го́споди. Егда́ же благоволи́л еси́, Спа́се, образо́м у́бо упраздни́тися, позна́тися же и́стине, безкро́вныя же́ртвы ро́ды челове́честии прино́сят сла́ве Твое́й, все́ми бо влады́чествуяй, вся́ческая освяща́еши Святы́м Ду́хом.

Гла́с 4:

Обновля́ется дне́сь я́же от язы́к Це́рковь честно́ю и живото́чною кро́вию от пречи́стых и нетле́нных ре́бр вопло́щшагося от Святы́я Де́вы Христа́, Бо́га на́шего. Те́мже, собра́вшеся ве́рных ли́цы, просла́вим Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Еди́но Божество́, содержа́щее вся́ческая.

Сла́ва И ны́не, гла́с 3.

К себе́ восходи́, челове́че, бу́ди но́в вме́сто ве́тхаго и души́ пра́зднуй обновле́ния, до́ндеже вре́мя жития́; да обновля́ется тебе́ вся́каго жития́ пу́ть, дре́вняя бо преидо́ша, cе́ бы́ша вся́ нова́. Сие́ пра́зднику плодопринеси́, до́брым измене́нием изменя́емь: си́це обновля́ется челове́к, та́ко чти́тся обновле́ний де́нь.

Тропарь Пасхи

Материал из Википедии — свободной энциклопедии Текущая версия страницы пока не проверялась опытными участниками и может значительно отличаться от версии, проверенной 24 февраля 2015; проверки требуют 27 правок.

Тропа́рь Па́схи, Пасха́льный тропа́рь, сокр. «Христос воскресе из мертвых…» — самое главное и торжественное песнопение праздника Пасхи в Восточной Православной Церкви и тех Восточных Католических Церквей, которые используют византийский обряд.

Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х Живо́т дарова́в.

Как и большинство тропарей — это краткое изречение, раскрывающее всю суть праздника. Подобно тропарям Господских праздников (в отличие от тропарей других праздников) Тропарь Пасхи может часто повторяться в качестве припева к стихам псалма, а также использоваться отдельно (чаще всего троекратно). Его авторство неизвестно. Согласно Триоди цветной, он поётся «во глас 5», но в наше время к нему подобрано уже́ необозримое количество мелодий.

Использование

Тропарь впервые исполняется в начале утрени во время пасхальной всенощной в конце крестного хода вокруг храма, перед закрытыми входными вратами которого все собираются. Тогда (в полночь) духовенство и верующие по очереди поют этот тропарь, который потом используется в качестве припева к отдельным стихам из псалмов 67 и 117 (по нумерации Септуагинты):

Архиерей или священник, в полном облачении с кадилом и трехсвечником после возгласа «Слава Святей»с другими клириками

  • троекратно поют тропарь Пасхи.
  • затем также троекратно этот тропарь повторяет хор.
  • затем духовенство поёт первый стих: «Да воскре́снет Бог, и расточа́тся врази́ Его́!» (Пс. 67:2)
  • хор единожды поёт тропарь Пасхи
  • духовенство поёт второй стих: «Я́ко исчеза́ет дым, да исче́знут!» (Пс. 67:3)
  • хор единожды поёт тропарь Пасхи
  • духовенство поёт третий стих: «Та́ко да поги́бнут гре́шницы от лица́ Бо́жия, а пра́ведницы да возвеселя́тся!» (Пс. 67:3— 4)
  • хор единожды поёт тропарь Пасхи
  • духовенство поёт четвертый стих: «Сей день, его́же сотвори́ Госпо́дь, возра́дуемся и возвесели́мся в онь!» (Пс. 117:24)
  • хор единожды поёт тропарь Пасхи
  • духовенство поёт запев: «Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху!»
  • хор единожды поёт тропарь Пасхи
  • духовенство поёт запев: «И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь!»
  • хор единожды поёт тропарь Пасхи
  • духовенство поёт: «Христо́с воскре́се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в,!»
  • хор допевает: «И су́щим во гробе́х живо́т дарова́в!»

В оставшейся части Всенощного бдения поется по трижды после каждой песни канона, в конце пасхальных стихир на стиховне, после отпуста утрени, в начале и в конце всех Пасхальных часов. В начале Божественной Литургии он снова повторяется с теми же избранными стихами Псалмов, а затем: на малом входе, во время и после Причащения, и по отпусте Литургии. Так же поётся с припевами в начале вечерни, и по отпусте вечерни. Этот же порядок сохраняется в течение всей Светлой седмицы.

После Фоминой недели (следующее воскресенье после Пасхи), Пасхальный тропарь либо поётся либо читается три раза в начале всех общественных служб, частных треб и других молитв вместо обычного призывания Святого Духа, «Царю Небесный», а также на отпусте, в течение 39-дневного пасхального попразднства; то есть, вплоть до Вознесения Господня. В это же время Тропарь Пасхи поётся и на акафистах Воскресению Христову.

На разных языках

Язык Перевод Транслитерация
Албанский Krishti u-ngjall se vdékuresh,
me vdékjé vdékjén shkéli
édhé te varrosurvé u fali jéten!
Английский Christ is risen from the dead,
by death he trampled death,
and to those in the tombs
He granted Life!
Арабский المسيح قام من بين الأموات
و وطئ الموت بالموت
و وهب الحياة
للذين في القبور
Al-Masīh qām min baīni’l-amwāt
Wa wati’ al-mawt bi’l-mawt
Wa wahab al-hayāt
Lil-ladhīna fī’l-qubūr!
Баскский Piztu da Kristo hiletarik,
Hilez garbaitu du herioa,
piztuz ateratzen gaitzu gure hobietarik!
Белорусский
(Кириллица)
Хрыстос уваскрос зь мёртвых,
Сьмерцю сьмерць зваяваў
І тым, што ў магілах
Жыцьцё дараваў!
Khrystos uvaskros z’ myortvykh,
S’myertsyu s’myerts’ zvayavaw
I tym, shto w mahilakh
Zhyts’tsyo daravaw!
Белорусский
(Лацінка)
Chrystos uvaskros ź miortvych,
Śmierciu śmierć zvajavaŭ
I tym, što ŭ mahiłach
Zyćcio daravaŭ!
Khrystos uvaskros z’ myortvykh,
S’myertsyu s’myerts’ zvayavaw
I tym, shto w mahilakh
Zhyts’tsyo daravaw!
Болгарский Христос възкръсна от мъртвите,
като със смърт смъртта потъпка
и на тия, които са в гробовете,
дарува Живот!
Венгерский Feltámadt Krisztus halottaiból,
legyőzte halállal a halált,
és a sírban lévőknek Életet ajándékozott!
Восточноармянский K’ristos haryav i mereloc’.
Mahvamb zmah koxeac’
yev merelyac’
kyank pargevec’av!
Гавайский Ua ala a’e nei ‘o Kristo mai ka moe lepo,
e hehi ʻana i ka make ma o kona make a;
i nā mea i loko o nā ilina e manawale’a ana aku i ke ola!
Грузинский ქრისტე აღსდგა მკვდრეთით,
სიკვდილითა სიკვდილისა დამთრგუნველი
და საფლავების შინათა
ცხოვრების მიმნიჭებელი!
Кри́стэ а́гсдга мквдрэ́тит,
сигвди́лита сигвди́лиса дамтргу́нвэли
да сапла́вебис шината́
цховреби́с мимниче́бэли!
Иврит המשיח קם מבין המתים
רמס מות במותו
וחיים למתים נתן
Индонезийский Kristus t’lah bangkit dari mati
Dengan matinya t’lah menginjak-injak maut
Dan pada mereka yang di kuburan hidup dianugerahkan!
Испанский Cristo ha resucitado de los muertos,
pisoteando la muerte por la muerte,
y a los que están en los sepulcros
dando la Vida!
или,
Cristo ha resucitado de los muertos,
por la muerte, la muerte hollando;
y a los que están en las tumbas
la Vida dando!
Итальянский Cristo è risorto dai morti,
Con la morte ha vinto la morte,
E a quelli nelle tombe
Ha donato la Vita!
Капампанганский Y Cristo sinubli yang mebie qng Camatayan.
Qng panga’mate na menagumpe ya qng Camatayan,
at bi’nie na ing bie careng Maca’cutcut!
Китайский E基督已經從死裡復活,
他的死勝過死亡,
把生命賜給已埋葬在墓中的人。
jidu yijing cong sili fuhuo,
ta de si shengguo siwang,
ba shengming cigei yi maizang
zai muzhong de ren!
Корейский 그리스도께서 부활하셨네
죽음으로 죽음을 멸하시고
무덤에 있는 자들에게
생명을 베푸셨나이다!
Geu’ri’seu’do-gge’seo bu’hwal-ha’shyeott’ne
jug’eum-eu’ro jug’eum-eul myeol-ha’shi’go
mu’deom-e itt’neun ja’deul-e’ge
saeng’myeong-eul be’pu-shyeott’na’i’da!
Латинский Christus resurrexit e mortuis,
Morte mortem calcavit,
Et entibus in sepulchris
Vitam donavit!
Хри́стус рэсуррэ́ксит э мо́ртуис,
мо́ртэ мо́ртэм калька́вит,
эт э́нтибус ин сэпу́льхрис
Ви́там дона́вит!
Латышский Kristus no miroņiem augšāmcēlies,
Nāvi ar nāvi iznīcinājis
Un tiem, kas kapos,
Dzīvību dāvinājis!
Литовский Kristus prisikėlė iš numirusių,
Savo mirtimi mirtį nugalėjo,
Mirusiems gyvybę dovanojo!
Немецкий Christus ist auferstanden von den Toten
hat den Tod durch den Tod zertreten
und denen in den Gräbern das Leben geschenkt!
Хри́стус ист ауфершта́ндэн фон дэн то́тэн
хат дэн тод дурх дэн тод цертрэ́тэн
унд дэ́нэн ин дэн грэ́берн дас Ле́бэн гэше́нкт!
Нидерландский Christus is opgestaan uit de doden,
door Zijn dood vertreedt Hij de dood
en schenkt het Leven
aan hen in het graf!
Палауский Kristus a mla mekiis ra kodall,
Sirreihi a kodall loba kodall,
el kirel ar ngara debull el nguu a klengar!
Пингелапский Krais isada sang mehla,
kaluwehdiehr mehla pwehki ah pwoula,
oh ketkiheng irail nan sousou mour!
Польский Chrystus powstał z martwych,
śmiercią podeptał śmierć
i będącym w grobach
Życie dał!
Khristoos povstaoo z martvykh,
Smercioo podeptaoo smierts,
E bendontsim v grobah
Zhitse daoo!
Португальский Cristo ressuscitou dos mortos,
pisando a morte com a morte,
e dando a Vida aos sepultados!
Румынский Hristos a înviat din morţi,
Cu moartea pre moarte călcând,
Şi celor din morminte,
Viaţă dăruindu-le!
Русский Христос воскресе из мертвых,
смертию смерть поправ
и сущим во гробех
живот даровав!
Христос воскрес из мертвых,
смертью смерть поправ
и пребывающим во гробах
жизнь даровав!
или,
Христос воскрес из мёртвых,
смертью смерть убил,
лежащим во гробах
он Жизнь подарил!
Сербский Христос васкрсе из мртвих,
смрћу смрт уништи,
и онима који су у гробовима,
Живот дарова!
Hristos vaskrse iz mrtvih,
Smrcu smrt unisti,
I onoma koji su u grobovima,
Zivot darova!
Словацкий Kristus slávne vstal z mŕtvych,
smrťou smrť premohol
a tým, čo sú v hroboch
Život daroval!
Словенский Kristus je vstal od mrtvih,
z vstajenjem je premagal smrt
in tistim, ki so v grobovih,
je daroval Življenje!
или,
Kristus je vstal od mrtvih,
z vstajenjem je premagal smrt,
in dal Življenje
mrtvim v grobeh!
Турецкий Mesih ölülerden dirildi,
ölüm ile ölümü tepeleyerek
ve mezarda olanlara Hayat bağışladı!
Украинский Христос воскрес із мертвих,
смертю смерть подолав,
і тим, що в гробах,
Життя дарував!
Khrystos voskres iz mertvykh,
Smertiu smert podolav,
I tym shcho v hrobakh
Zhyttia daruvav!
Филиппинский Si Kristo ay nabuhay mula sa mga patay,
Sa pamamagitan ng kanyang kamatayan,
nilupig niya ang kamatayan,
At ang mga nasa himlayan
Ay binigyan niya ng buhay!
Финский Kristus nousi kuolleista,
kuolemallaan kuoleman voitti
ja haudoissa oleville elämän antoi!
Французский Le Christ est ressuscité des morts;
par la mort, il a vaincu la mort;
à ceux qui sont dans les tombeaux
il a donné la Vie!
Церковнославянский Хс҄рсто́съ воскре́се ᾿изˈ ме́ртвыхъ,
сме́ртїю сме́рть попра́въ,
᾿и су́щимъ во гробѣ́хъ Живо́тъ дарова́въ!
Khristos voskrese iz mertvykh,
Smertiyu smert poprav,
E sushchim vo grobekh
Zhivot darovav!
Церковнославянский
Старообрядный
Хрїстосъ воскресе изъ мертвыхъ,
Смертїю на смерть настѹпи,
И грѡбным Животъ дарова!
Чешский Vstal z mrtvých Kristus,
smrtí smrt překonal
a jsoucím ve hrobech,
Život daroval!
Японский ハリストス死より復活し、
死を以て死を滅ぼし、
墓に在る者に
生命を賜へり。
Harisutosu shi yori fukkatsu shi,
shi o motte shi o horoboshi,
haka ni aru mono ni
inochi o tamaeri!

Примечания

  1. ↑ Триодь цветная
  2. ↑ а. Аляксандр Надсан. «Госпаду памолімся», Божым шляхам, Лёндан 2002.

Ссылки

В Викитеке есть полный текст Тропаря Пасхи

Православные молитвы
Начальные молитвы

Молитва мытаря · Иисусова молитва · Царю небесный · Трисвятое · Пресвятая Троице · Господи помилуй · Отче наш · Приидите поклонимся

Молитвы утренние
Молитвы на сон грядущим
Молитвы ко святому Причащению
Благодарственные молитвы по Святом Причащении
Свод регулярных молитв в храме Суточный богослужебный круг · Октоих · Минея · Триодь
Молитвы в разных случаях Требник · Книга молебных пений · Акафистник · Канонник · Псалтирь · Молитвы святым
Виды молитв Общественная молитва · Домашняя молитва · Личная молитва · Покаяние · Обещание · Мольба · Поклонение · Поцелуй · Приветствие · Благодарность · Славословие · Чтение молитв · Пение молитв · Умная молитва · Внешняя молитва · Рассеянная молитва · Молитва в грех · Страстная молитва · Кощунственная молитва
Категория · Портал
Это заготовка статьи о православии. Вы можете помочь проекту, дополнив её.

?

Log in

No account? Create an account mettiss (mettiss) wrote,
2018-01-06 09:12:00 mettiss
mettiss
2018-01-06 09:12:00

Величание Рождеству Христову

Величаем Тя,
Живодавче Христе,
нас ради ныне плотию Рождшагося
от Безневестныя
и Пречистыя Девы Марии.

Тропарь Рождеству Христову

Рождество Твоё, Христе Боже наш,
возсия мирови свет разума:
в нем бо звездам служащий,
звездою учахуся,
Тебе кланятися Солнцу правды,
и Тебе ведети с высоты Востока:
Господи, слава Тебе.

Кондак, глас 3-й

Дева днесь Пресущественнаго раждает,
и земля вертеп Неприступному приносит;
Ангели с пастырьми славословят,
волсви же со звездою путешествуют;
нас бо ради родися Отроча младо, превечный Бог.

Тропарь предпразднству

Готовися, Вифлееме,
отверзися всем, Едеме,
красуйся, Евфрафо,
яко древо живота в вертепе процвете от Девы:
рай бо Оноя чрево явися мысленный,
в немже Божественный сад,
от негоже ядше, живи будем,
не якоже Адам умрем.
Христос раждается прежде падший возставити образ.

Предпразднству (Навечерие), глас 4:

Написовашеся иногда со старцем Иосифом,
яко от семене Давидова, в Вифлееме Мариам,
чревоносящи безсеменное Рождение.
Наста же время рождества,
и место ни единоже бе обиталищу,
но, якоже красная палата, вертеп Царице показашеся.
Христос раждается прежде падший воскресити образ.

Tags: молитва, рождество

Posts from This Journal “рождество” Tag

  • штоллен

    Ингредиенты масло сливочное (комн. температуры) 350 г сахар 200 г яйца куриные 2 шт. творог 300 г апельсин 1 шт. мука 700 г разрыхлитель 10 г изюм…

  • Кекс рождественский

    Сливочное масло: 150 Грамм, Сахар: 125 Грамм, Яйца: 3 Штуки, Мука : 125 Грамм, Разрыхлитель: 1 Чайная ложка, Мандарины: 2…

  • (no subject)

    начиная с 7 января, в течение сорока (!) дней (этот период называется мир — наши предки верили, что в это время людям во всех делах помогают…

  • Рождественский кекс с вяленой вишней

    Ингредиенты: Яйца 6 шт Мука 270 г Масло сливочное 240 г Сахар 150 г Сахарная пудра 100 г Вишня вяленая (без косточек)…

  • ТВОРОЖНЫЙ ШТОЛЛЕН

    для начинки: 130 гр. белого изюма 130 гр. вяленой клюквы 190 гр. апельсиновых цукатов (кстати, их можно сварить самим — к примеру, по…

  • (no subject)

  • (no subject)

  • (no subject)

  • (no subject)

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *